Apple Music е новата стрийминг музикална услуга на Apple, която беше представена на конференцията WWDC 2015 в Сан Франциско. Тя ще се изправи в директен сблъсък със Spotify и Google Play Music.

Услугата включва 24/7 световна радиостанция, наречени Beats 1, която за начало ще се излъчва от Ню Йорк, Калифорния и Лондон. Продуцентът и съосновател на Beats Джими Айвийн излезе на сцената и с доста приповдигнато настроение представи основните функции на Apple Music.

Услугата комбинира сваляне на музика, стрийминг на радио и стрийминг на музика в едно приложение. Подобно на повечето услуги от този тип и тази идва с обещанието, че ще научи вашите вкусове и ще ви препоръча страхотни нови песни.

Apple Music стартира на 30 юни за iOS и ще струва 9,99 щатски долара на месец, или 14,99 щатски долара за семеен план. Първите три месеца ще са безплатни за всеки потребител, но след това ще трябва да плащате. Също така Apple Music ще бъде налична и за Android по-късно тази година!

 

 

В Apple Music ще има безплатни песни, които ще можете да слушате, без да плащате, но повечето музика ще е платена и няма да имате достъп до огромния каталог от съдържание, който Spotify предлага безплатно. Apple също така работят с големи имена в музиката като Dr. Dre, Pharrell и Drake. Те също така се възползват от опита и таланта на Зейн Лоу от BBC Radio 1, който им помага с кураторската работа по музикалните страници. Съобщава се, че Джими Йовайн се опитва да подпише с други големи имена като Кани Уест и Бионсе за предлагане на ексклузивни оферти.

Първата станция се нарича BeatsOne и ще се предлага в 100 държави. В нея ще се пуска музика денонощно и ще бъде водена от трима диджеи: Зейн Лоу, Ебро Дардън и Джули Аденуга. Еди Кю от Apple каза, че „музиката, която се препоръчва за вас, не е само от алгоритми, това са и препоръки, направени от екип от експерти."

Apple също показа функция, наречена Connect, която позволява на артистите да качват музика, снимки и съобщения, които да споделят с феновете си. Феновете ще могат да се абонират за музикалните канали и да получават бърз достъп до споделеното съдържание от артистите, а след това да коментират. Музикалният изпълнител Drake се качи на сцената, за да покаже Connect. Той каза: "Мечтата да бъдеш нов артист като мен преди пет години и да се свържеш директно с публиката си никога не е била по-близо или по-постижима." Той ще пусне следващия си албум чрез Connect.

Големият въпрос тук е дали Apple трябва да се разграничи от останалите музикални платформи, за да успее? Тя навлиза в пазар, контролиран от Spotify, която има над 60 милиона потребители, от които 15 милиона платени абонати. Apple има шанс бързо да събере голяма потребителска база (и заради предстоящата Android версия) и да се окаже първият истински конкурент на Spotify.

"Apple пристига късно в стрийминг музикалния бизнес отчасти поради отказа на Стив Джобс да повярва, че музикални услуги с абонамент някога ще проработят", казва анализаторът на Forrester Джеймс Маккуивери. "Но дигиталните сваляния на музика нямат смисъл за потребителите, които са свързани където и да отидат."

Все пак Джони Йовайн каза нещо много важно: "Онлайн музиката се превърна в сложна бъркотия на приложения, услуги и уеб сайтове. Apple Music носи най-добрите неща заедно за едно преживяване, което всеки меломан ще оцени."

 

 

Прочетете още: iOS 9 набляга на Apple Pay, нови приложения и Siri

Тагове: