При съотношение 7:5 (милиона продадени конзоли) на тазгодишното E3 Microsoft определено имаха какво да доказват.
И съдейки по презентацията на компанията, всички в Xbox One лагера са пределно наясно с този факт.
Показаните анонси бяха силни, като цяло очаквани, добре премерени и крайно необходими, за да отклонят вниманието от миналогодишното launch фиаско, позиционирало за огромно разочарование на всички Xbox фенове новата конзола като „мултимедийна и тв развлекателна система“.
През тази година обаче Фил Спенсър не остави място за съмнение относно бъдещата посока, в която ще се развива платформата. „Всичко е заради игрите!“
Точно по тази причина лайтмотивът на традиционната Microsoft пресконференция спокойно може да се сведе до: „Игри, игри и пак игри.“

 

 

 

Никой не обели и дума за „услуги“, Kinect свързани „гласово и жестово управлявани“ екстри, ESPN контракти, тв съдържание и прочее странични теми, отклоняващи вниманието от най-важното и основното: че Xbox One е първо и най-вече гейминг система, а след това всичко останало.
Естествено всичко започна с Halo. В крайна сметка феновете знаят – на Xbox всичко започва и свършва с Halo.

 

 

 

Малкото показано от новата, пета част на култовата сага беше повече от достатъчно, за да разпали въображението на огромната Xbox аудитория. В ръцете на страхотните 343 Industries, справили се виртуозно с предходното издание, играта блести с все по-ярка светлина и определено е една от най-големите и важни причини да посрещнем идната 2015 с Xbox One контролер в ръка.
За да не губят вече набраната инерция, Microsoft побързаха да продължат с обичайната добра и стара, но неувяхваща прелест на Forza Horison. Играта изглежда зашеметяващо на новата платформа: с фантастична next gen визия, динамична смяна на ден и нощ, драматични атмосферни ефекти и разбира се, новия модел на Lamborghini.

 

 

Веднага след това момците на Питър Молиньо – Lionhead Studios, набързо ни показаха в какво се превръщат мечтите (или май е по-добре да кажем „Басните“) с тяхното ново, кооперативно, мултиплейър приключение Fable Legends. Играта изглежда доволно шарено и интересно, смесваща мотиви от уникалния свят на Албион с елементи, в които много олдскул геймъри няма как да не разпознаят класика като Dungeon Keeper.
Голяма изненада беше и анонсът на новото заглавие от японските магьосници Platinum Games – студиото зад култовите Vanquish и Bayonetta. От краткия трейлър не може да се съди много за геймплейния характер на Scalebound, освен че става дума за заглавие, смесващо равни дози Devil May Cry и Panzer Dragoon, при това ексклузивно за Xbox One.
Разбира се, покрай всичко това имаше и доста очаквани анонси от типа „сигурен залог“: специално ново гейм съдържание за Call of Duty: Advanced Warfare, Tom Clancy’s: The Division и Dragon Age: Inquisition; поредно издание на Dance Central серията, възползваща се от възможностите на Kinect; нов поглед към страхотния Project Spark и супер приятна изненада, загатваща за появата на легендарен герой като Conker.

 

 

 

Пак в тази категория спокойно можем да причислим и показаното кооперативнo геймплейно демо на новия Assassin’s Creed: Unity (доста брутален и кървав откъс от играта между другото, уловил перфектно духа и атмосферата на епохата на френската революция), както и щедро обещание за нова порция вълнуващи приключения със запазената марка на Tomb Raider.
Към края две очаквани, но много забавни заглавия – Sunset Overdrive и Crackdown, демонстрираха много цвят и потенциал за забавления.

Microsoft не пропуснаха да се похвалят и със специалната си програма за подпомагане на така наречените независими (инди) среди за разработка. В кратък, но доста съдържателен трейлър ID@Xbox подразделението демонстрира ярка и разнообразна палитра от нискобюджетни гейм заглавия с огромен потенциал, които нищо чудно да се окажат дори по-оригинални, новаторски и увлекателни от всички изброени по-горе трипъл А проекти.

 

 

 

В крайна сметка пресконференцията на Microsoft мина под знака на предвидимостта, на сигурните, логични и очаквани ходове, но предвид на цитираното в началото съотношение (7:5), това беше повече от очаквано. Компанията определено изчерпи възможностите си за предприемане на резки и необмислени ходове и напълно осъзнава, че при острата конкуренция в гейм сектора още едно или две погрешни движения могат да запратят новата Xbox One платформа към дъно, от което тя така и да не може да се оттласне до края на този конзолен цикъл.
Така че, да – Microsoft подчертаха дебело, че намерената им да играят „на сигурно“ поне за момента, залагайки най-вече и основно на установени франчайзи със стабилна аудитория и на популярни жанрове, с шепа шарени, ярки инди проекти за разнообразие и разкош.

 

 

 

В което, разбира се, няма нищо лошо. Напротив, добре е, че след малкото си отклонение през миналата година Microsoft се връщат към корените – към причината за Xbox – игрите. В крайна сметка винаги е приятна изненада, когато корпорация от подобен ранг демонстрира по толкова явен начин способността си да се вслушва в желанията на потенциалната си таргет аудитория и да откликва с такава готовност на нуждите й.

Тагове:
Още от Social