С риск да нарушим правилото, ще започнем с лошата новина. В противен случай рискуваме да постигнем същия ефект, който създадоха Microsoft по време на официалното си Xbox Е3 прес събитие: първо показаха на геймърите изненадващо много страхотни, оригинални, вълнуващи игри, а след това им съобщиха, че всичко това ще бъде достъпно за тях още през този ноември, но... на доста солените  като за стартова цена на next gen конзола 499 евро (499 долара в САЩ).

Да, на фона на всички останали условия, като ограниченията за използване на стари игри (закупени "от втора ръка") и изискванията за постоянна връзка към интернет, тези 500 евро са горчив хап за преглъщане от много геймъри. Особено при липсата на обратна съвместимост. Може би по тази причина още преди стартирането на серията, меко казано, впечатляващи гейм анонси Microsoft леко подсладиха нещата, обявявайки и нова ревизия на добрия стар Xbox 360, в който, както изглежда, има още хляб.

В още по-слим вариант той ще се предлага в пакет с две доста сериозни игрални заглавия на още по-атрактивна цена.

Оттук нататък следват само добрите новини. Рядко досега сме имали случай да видим толкова много нови, ексклузивни анонси в рамките на една пресконференция на голяма гейм компания от ранга на Microsoft.

Първоначалните прогнози се оказаха точни и подозрителната (почти пълна) липса на игрални премиери по време на официалното представяне на Xbox One е била съзнателно планиран ход от страна на компанията. Така вместо върху хардуера и неговите допълнителни функции, като тв свързаността му, опциите на Kinect 2.0 и прочее неща, за които вече стана дума, фокусът в Е3 презентацията беше върху едно: игри. Много, много игри за Xbox 360 и разбира се, за новия Xbox One. 

Още преди около две седмици Microsoft приключиха презентацията си с едно обещание: за повече от дузина Xbox ексклузивни нови проекта, създадени специално за новата им платформа. Е, с радост можем да кажем, че на Е3 компанията спази обещанието си и показа цяла плеяда от невероятни, иновативни и изненадващо различни игри, показвайки истинско out of the box мислене - както по отношение на жанровите им спецификации, така и що се отнася до студиата, които ги разработват.

Особено силно впечатление остави фактът, че за One Microsoft залагат повече на млади, независими и което е по-интересното - неамерикански студиа. Студиа като беларуското Wargaming, което ще предложи специална Xbox 360 версия на своето страхотно MMO заглавие World of Tanks.

Студиа като датчаните от Press Play и забавния им платформър Max the Curse of Brotherhood.
И разбира се, студиа като култовите поляци от CD Project с техния The Witcher 3: Wild Hunt, както и разбира се, легендарните финландци от Remedy Entertainment с техния Quantum Break.

До голяма степен изненада беше и фактът, че в дългата серия анонси видяхме изключително добре подбрана и балансирана селекция от заглавия, включваща както задължителни трипъл А тайтъли като Battlefield 4 и Forza Motorsport 5, така и уникални инди  проекти като Below (rouglike RPG) и култовия Minecraft.

Радващ беше и фактът, че видяхме повече и впечатляващи кадри (най-вече реален геймплей, а не захаросани анимирани кът сцени) от вече известни, обявени заглавия.

Всъщност стартът на шоуто беше даден от анонс на новия Metal Gear Solid V - приятна изненада за всички Xbox фенове, но може би не толкова за играчите в лагера на Sony, които до неотдавна бяха свикнали да свързват този франчайз ексклузивно с PlayStation платформата.

 

 

Удар за Sony феновете беше и присъствието на друго инди студио, традиционно свързано (поне до момента) най-вече с PlayStation - Insomniac. Явно техният нов проект, представляващ интересна интерпретация по темата "зомби шутър", на име Sunset Overdrive също ще е Xbox One екзклузив.


Страхотно представяне и на Crytek с тяхната Ryse: Sons of Rome, която, по всичко личи, ще бъде екшън - приключенско заглавие от нова генерация, съперничещо като епика, внушение и мащаб на еталони в жанра като God of War.

 



Същото се отнася и до споменатия Quantum Break, от който видяхме кратък, но запомнящ се геймплеен откъс, загатващ, че Remedy са създали поредния си феноменален игрален шедьовър.

Не по-малко впечатляващо бе и първото геймплейно демо на дългоочаквания гранд финал на Witcher сагата - Гералт изглеждаше страхотно на екран, а светът на играта изглежда по-внушителен и въздействащ от всякога.

Приятно впечатление остави и сендбокс - креативният експеримент (без официално заглавие за момента, както изглежда), наречен Project Spark. Той ще позволи на играчите сами да създават свои гейм светове, а с тях и уникални геймплейни преживявания - със средства едновременно на Xbox One, Windows 8 и Xbox Smart Glass, които след това да споделят с други играчи в екосистемата на Xbox.

На самия финал пресконференцията завърши с два, меко казано, обещаващи анонса - новия сай-фай екшън шутър, наречен Titan Fall и (разбира се) намек за "вечното" Halo, макар от краткия трейлър да не стана много ясно дали се имаше предвид нова част от игралната серия или вече обявеният твсериал, който ще се разработва съвместно с титана Стивън Спилбърг.

 



Накратко - по отношение на оригиналното си обещание, а именно: игри, игри, игри, Microsoft не разочароваха феновете си. Сега от тях се очаква само да преглътнат и факта, че за да се докоснат до тях, ще трябва да се разделят с 500 евро - евентуално още тази Коледа.

Тагове: