Не сме забравили за Nintendo! Въпреки че те самите го карат спокойно - само две заглавия намериха място на пресконференцията им на E3. Не получихме и повече информация за предполагаемата нова конзола на компанията, Nintendo NX. Склонна съм да вярвам, че и те като Sony пазят големите хардуерни новини за Tokyo Game Show 2016. Но сега да преминем към големите новини от E3 - новата Zelda и подробности за последния Pokemon.
Legend of Zelda: Breath of the Wild
Слушаме за най-новото попълнение в легендарния франчайз на Nintendo от около 2 години насам. Новата Zelda вече си има име, изглежда изключително добре и ще излезе някъде през 2017 г. На представеното на E3 демо се насладихме на взимащи дъха гледки. Цветовете са върховни, поляните - колосални. Водните физики са просто невероятни. Архитектурата също е на високо ниво. Видяхме как Линк влиза в разрушен храм, а след това скача от ръба на внушителна планина с планер. Зърнахме го как укротява коне и тук е мястото да отбележим естествено изглеждащите движения при езда. Освен това има повече паркур елементи, като Линк се катери по дървета и планински склонове.
По думите на Реджи Филс-Айме, президент и COO на Nintendo of America, в Legend of Zelda: Breath of the Wild света на Хайрул не е просто статичен обстоятелствен елемент, а и геймплеен такъв. Той е "ресурс, съюзник, враг". И изглежда на Е3 бе демонстрирана само малка частица от колосалните му размери.
Демонстрираното демо започва с познат глас, зовящ Линк, намиращ се в изолиращ усещанията (и реалността) воден резервоар, да се събуди. Той излиза от него и започва да се разхожда из странна, научнофантастична обстановка. Изглежда се намира в Shrine of Resurrection ("Олтара на възкресението") . Линк вдига нещо, наречено Sheikah Slate, което е вид навигационен предмет. В тази Zelda няма магия, а технологии. Да, правилно прочетохте. Новата игра ще бъде повече фантастика, отколкото фентъзи приключение.
Линк излиза от светилището и получаваме първи поглед към новия Хайрул. Гледката е невероятно красива, с извисяващата се в далечината "Планина на Смъртта" и силуета на замъка Хайрул. Линк започва да изследва околностите и ни се демонстрират напълно новите механики за катерене, променящи значително начина, по който сме свикнали да пътуваме из света на Zelda. Подобрени са и цялостните механики на интеракция между Линк и света около него, давайки на играча много по-голям контрол върху средата и възможности да я използва в своя полза. Това вероятно ще се види още по-добре в завършения продукт и пъзелите, които се надявам да използват именно този тип интеракция. Подобряването на цялостната динамика по този интерактивен начин изглежда е довело до вкарването на сървайвъл геймплей елементи. По какво съдя за това? Хайрул изглежда умира или е изживявал апокалипсис. Не виждаме други хора, сградите изглеждат изоставени и западнали. Самият Ейджи Аонума, един от дизайнерите на играта, потвърждава сървайвъл характера й. Започва да се прокрадва въпросът, дали това изобщо е познатият ни Хайрул, а интересът ми към новата Zelda рязко се покачи. Има известни насочвания към идеята, че Линк е бил в хиберниращо състояние в продължение на векове или времето за него просто е спряло. Нещо от рода на ситуацията в Ocarina of Time? Може би не просто ще трябва да оцелеем в този странен Хайрул, но и да разплетем мистерията, обхващаща умиращия свят. Дали ни очаква пътуване из времето? Ще ми се да получим интересен геймплей елемент както в Majora's Mask, който да се възползва едновременно от мистерията и сървайвъл елементите, а не просто да се окаже, че всички са измрели, а Линк просто е спал през това време.
Следва демонстрация на битка с меч, която използва познатите ни бойни механики. Следващата показва способностите на Линк с копие, което взима от паднал враг. Допада ми това разнообразие от оръжия и изглежда ще може да събираме такива както от победените врагове, така и от случайни ковчежета из света. Играчът ще има доста повече свобода при развиването на героя си. Линк е получил и интересни допълнителни механики: способности, забавящи времето, подобрено движение по време на битка, особено при избягване на удар, и привидно по-голяма динамика на бойните сцени. Струва ми се, че Legend of Zelda е получила една голяма RPG преработка. И това е страхотна новина.
Pokemon Sun&Moon
Най-новите попълнения към колосалния Pokemon франчайз излизат на пазара на 18 ноември за САЩ и Япония и 23 ноември за Европа. На сцената на E3 за Sun&Moon говориха Жиничи Масуда и Шигеру Омори от Game Freak. Двамата демонстрираха геймплея на играта и основната идея на заглавието. Слънцето е представено като източник на живота, а Луната - като негова противоположност. Самите покемони ще имат различна визия и дори способности в зависимост от региона, в който се намират. Запознахме се с нови покемони като подобния на порче Yungoos (дори няма да се опитвам да го пиша на български) и друг, наречен Пикипек (Pikipek). Играта се развива в изцяло нов регион - Алола.
Какви са подобренията в механиките. Първо, Покедексът е ъпдейтнат и показва анимация на отделните покемони. Второ, вече ще получавате визуално предупреждение при приближаването на вражески настроен треньор, като всеки треньор има уникална анимация. Трето, битките изглеждат в пъти по-динамични и имаме нов боен режим - Battle Royal. Той представлява битка 4 в 4, във вариация "всеки за себе си".
Можете да изгледате цялата 42-минутна демонстрация тук.
И докато Nintendo залагат само на два франчайза, Sony представиха цяла плеяда от нови заглавия.