Tesla се оказа на място, където не е свикнала да се намира: на дъното на престижно проучване за качество. J.D. Power 2020 Initial Quality Study постави компанията там още в първия път когато Tesla бе част от влиятелното проучване.
Това изследване се счита за ключов фактор за оценяване на качеството на новите автомобили. В основната статистика в него са броят проблеми, които се проявяват на всеки 100 автомобила. По-нисък резултат съответства на по-малко проблеми и говори за по-високо качество. Tesla получава резултат от 250 пункта, което означава 250 проблема на 100 коли.
Действително проблемите по качеството на Tesla са предимно козметични, като скърцащи седалки, лошо боядисване и неточно напаснати части на купето. Други обаче са по-сериозни като оплаквания, че броячът за пробег не е точен.
За разлика от другите производители Tesla не е разрешила на анкетьорите да се допитат до собственици на нейни коли в 15 щата. Те обаче са провели проучването сред такива в останалите 35 щата и на тази база излизат крайните резултати.
Годишното проучване, което се прави повече от 30 години, измерва вероятността за дефект при компонентите и ефективността на тяхната поправка. На първо място е марката Dodge на италиано-американския гигант Chrysler, а от скъпите автомобили най-високо е класиран Hyundai Genesis. Резултатите от проучването дават на Tesla ясен повод за размисъл и със сигурност ще охладят ентусиазма за хвалене на Илон Мъск.
Виж още: Tesla Model S с рекорден максимален пробег