Когато отивате да потичате за здраве на пистата, не си обувате зимните обувки, нали? Затова 911 е оръжието, с което да респектирате, да усещате границите на физичните закони и да сте сигурни, че сте на ръба на възможностите, които техниката може да ви предложи. Ако се осмелите да опитате, ще приключите обиколката с широка и естествена усмивка. За разлика от тези, кои­то се опитват да ви настигнат. 911 е легенда и заради това, че прави почти от всеки пилот.

Достатъчно суперлативи за загрявка. Всеки е виждал Porsche 911 и всеки е наясно колко много се държи на традициите при този емблематичен за легендарния немски производител модел. На сцената вече е най-новото му издание и е редно да му обърнем много повече внимание. От една страна, защото винаги е интересно доколко е запазена връзката с именитите предшественици, а от друга, за да разберем какви са новос­тите, с които 911 за пореден път ще вдигне летвата при расовите спортни автомобили. Колкото и невероятно и шаблонно да звучи – новото 911 е, разбира се, още по-добро. В какво точно? Ако трябва да предполагаме на база на здравия разум, то е логично да заложим на по-ниско тегло (с 45 кг), по-добра аеродинамика, по-нисък разход на гориво (с 16%) и нови технологии за пестене (Start&Stop и рекуперация на енергия). За радост или не, новата „еко” мода стигна и до спортните резачки. На външен вид разликите между предишното 997 и новото 991 са по-скоро козметични и обхващат броните, предния капак, задния спойлер и светлините. Всеки си има любимо 911, затова трябва да оцените промените в най-новото индивидуално.

 

Разбира се, най-интересно е какво се е случило с „железата”, скрити под наточената и безкомпромисна външност. Базовият 3.4-литров боксер осигурява 350 бодри кончета при умопомрачителния среден разход на гориво от само 8.2л/100км. Разбира се, винаги ще искате още, затова Carrera S с 3.8-литров агрегат ще ви даде 400 к.с. срещу само 8.7 л/100 км. Да се чуди човек как само с толкова гориво можете да се изстреляте от покой до 100 км/ч за едва 4.4 или 4.1 секунди (съответно за двете версии). Едно е сигурно – нито ще успеете да отлепите гърба си от чудесните спортни седалки, нито е вероятно да видите някой по-бърз от вас, докато ускорявате. Ако държите да се хвалите с нещо уникално, това е първата в света 7-степенна ръчна предавателна кутия. За „по-глезените” се предлага и 7-степенен PDK автомат с двоен съединител.

Аз лично не мога да реша дали би ми харесало повече да гледам отвън, или да седя вътре, но ако имате късмета да се озовете в новото Porsche 911, ще се насладите на апликации от въглеродни влакна, алуминий и дърво. Контролната система Porsche Communication Management вече е с по-голям дисплей, а централната конзола наподобява тази на „бат­кото” Carrera GT. Нищо не е пропуснато и от екстрите, като дори се предлагат две нива на аудио оборудване, но подробности ще разберете, ако наистина се докоснете до тази кола – а като че ли много се размечтахме. :)

 

Ако държите да се хвалите с нещо уникално, това е първата в света 7-степенна ръчна предавателна кутия.

 

Абсолютно съм сигурен, че отговорът на въпроса, какво е Porsche 911, често ще представлява само една дума, но никога няма да е една и съща. Легенда, страст, динамика, класика, еталон, мечта... Ако някой ви каже нещо лошо за тази кола, или е завистлив комплексар, или изобщо не познава света на автомобилите така, както твърди. Не е редно да сравняваме 911 с разни по-лъскави, по-натруфени, по-гъзарски и по-скъпи коли (да, има). Тук говорим за спорт в най-чистата му форма, или казано с други думи, за триумф на инженерството над дизайна и показността.