Елегантният дизайн на 6-ата серия на BMW определено е изкушаващ и с този автомобил няма как да останете незабелязан на улицата, без значение дали гюрукът е свален или вдигнат. А плавните форми и точно премерените пропорции дадоха основание на някои от най-верните почитатели на марката в специализираните медии да сравнят този модел с легендарната 8-а серия, произвеждана от края на 80-те до края на 90-те години на миналия век. С развитието на 6-ата серия на BMW компанията успя да наложи ясно изразен външен вид на автомобила и може би в близко бъдеще обликът на екстериора само ще „изкристализира” допълнително, но радикални промени едва ли ще има.

Все пак има стъпки напред – новата 6-а серия е със 7.5 см по-дълга от своя предшественик, което означава повече място за пасажерите – както отзад, така и отпред. Но, честно казано, при големите кабриолети като този пространство за водача никога не е липсвало. Ако все пак обичате да карате с повдигната седалка и близо до волана, перчемът ви може и да се доближи до гюрука, но само ако е по-дълъг и стремително насочен нагоре – иначе не.

 

Зад волана

Динамиката в поведението на 640i и версията с по-големия и мощен двигател – 650i, е впечатляваща – автомобилът ускорява бързо, спира плавно и точно, а автоматичната трансмисия работи много прецизно, като на практика прави излишна смяната на предавките от водача, въпреки че има и такъв вариант. Транс­мисията Steptronic е сочена като една от най-силните черти на автомобила, а създателите на 6-ата серия твърде често я наричат „спортна”. И са напълно прави – 8 предавки, плавна и бърза смяна, като целият процес протича неочаквано тихо.

Леко неприятна изненада се открива при първото по-сериозно засилване, последвано от динамично спиране – настройките на окачването са доста меки и при режим Comfort колата се клати доста както назад-напред, така и встрани в завоите. За щастие това може да се коригира – водачът избира режим на работа на окачването Sport, а заедно с това получава и по-динамичен отговор от двигателя при натискане на педала на газта, по-стегната работа и на трансмисията и по-висок разход на гориво. Няма как. При Sport+ идва и изключването на някои от електронните системи за стабилност и за помощ на водача, което не е препоръчително, ако току-що се качвате в колата, която може сериозно да „хлъзне” задницата си при по-динамичен завой, с немного висока скорост на кръстовище в София.

 

 

Трансмисията Steptronic е сочена като една от най-силните черти на автомобила - някои я смятат за спортна.

 

В купето

По традициите на BMW оформлението на интериора е внимателно обмислено и добре изпълнено – качествени материали, особено кожената тапицерия, удобен волан, лесно боравене с уредите, които от своя страна са добре и ясно подредени и лесно четими, и не на последно място – много добър обзор във всички посоки. Дори и при паркиране, но затова се грижат електронните асистенти на водача, които „подсказват” колко сме близо до стената или другия автомобил на паркинга.

Друга важна черта при този кабриолет е, че при вдигнат гюрук пътуващите могат много бързо да забравят, че всъщност колата им няма твърд покрив. При много други кабриолети, особено от по-малките класове, се получава неприятно потреперване на предното стъкло при свален гюрук и минаване през дупки. Тук то липсва, като към това добавяме отлична шумоизолация, балансирана работа на климатика и качествена аудиосистема.

Вярно е, че за седящите отзад скорости от 150 км/ч, особено по планински път със сравнително дълги прави, не са особено препоръчителни, най-вече за тези, които държат на прическата си, но кой си кара така луксозния кабриолет? Малцина.
Гюрукът се сваля автоматично за 19 секунди, а връщането към конфигурация „купе” отнема 24 секунди, като тези операции, които винаги привличат вниманието на околните, може да се извършват и в движение – при скорост до 40 км/ч.

Най-интересното при BMW 6 серия Cabriolet е, че с този автомобил се свиква много бързо – както с по-солидните му размери, така и с удобството зад волана и на пасажерските места. Което винаги е добър показател за всеки автомобил. Но всичко това струва скъпо – малко над 165 000 лева с ДДС за 640i. Няма как да е по друг начин.

 

Най-интересното при BMW 6 серия Cabriolet е, че с този автомобил се свиква много бързо – както с по-солидните му размери, така и с удобството.

 

 

Два мощни двигателя

Версиите 640i и 650i се задвижват от два бензинови двигателя. Първият е 3-литров бензинов, 6-цилиндров с максимална мощност 320 конски сили и максимален въртящ обем 450 Nm, който е налице в диапазона 1300–4500 об./мин благодарение основно на twin scroll турбокомпресора. Максималната скорост на 640i е електронно ограничена на 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди.

При 650i фактите са още по-впечатляващи – 4,4-литров V8 мотор с мощност 407 к.с. и максимален въртящ момент 600 Nm – между 1750 и 4500 об./мин. Тук също максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч е още по-добро – точно 5 секунди.