Mercedes поема щафетата и издига абонаментните такси на изцяло ново, влудяващо ниво. Според нова информация собствениците на нови електрически модели на Mercedes ще трябва да платят годишен абонамент от 1200 долара (плюс данък), за да отключат пълния потенциал за представяне на своите автомобили.

Ако се насочите към онлайн магазина на Mercedes, ще намерите абонаментна услуга „Увеличаване на ускорението“ за всички модели EQ. Според Mercedes годишната такса увеличава максималните конски сили и въртящия момент на автомобила, като същевременно повишава цялостната производителност. Твърди се, че ускорението от 0 до 100 км/ч ще се подобри с 0.8-1.0 секунди и се очаква да се променят и общите характеристики на електрическите мотори. Допълнителната производителност се отключва чрез избиране на режим Dynamic drive.

Това са моделите, за които е наличен абонаментът за ускоряване и какви печалби получават:

Mercedes-EQ EQE 350 4MATIC (от 288 конски сили до 349 конски сили/0-100 км/ч от 6.0 до 5.1 секунди)
Mercedes-EQ EQE SUV 350 4MATIC (от 288 конски сили до 349 конски сили/0-100 км/ч от 6.2 до 5.2 секунди)
Mercedes-EQ EQS 450 4MATIC (от 355 конски сили до 443 конски сили/0-100 км/ч от 5.3 до 4.5 секунди)
Mercedes-EQ EQS SUV 4MATIC (от 355 конски сили до 443 конски сили/0-100 км/ч от 5.8 до 4.9 секунди)

Тази новина идва няколко месеца след като BMW се сблъска с неприятна обществена реакция относно предлагането на абонаменти за определени опции, като отопляеми седалки. BMW Северна Америка беше изправена пред толкова много критики, че дори публикува изявление, защитаващо опцията за абонамент.

Абонаментните такси са доста разбираеми за определени опции, тъй като изискват постоянни месечни оперативни разходи. Въпреки това допълнителната мощност и производителност, които тази опция предоставя, са нещо, на което колата вече е способна. Това, което не е ясно, е колко популярни ще бъдат тези видове опции. Наистина ли клиентите ще плащат еквивалента на допълнителна месечна вноска всяка година само за да спестят една секунда от времето си за ускорение? Кой знае, може би Mercedes ще докаже, че съмняващите се грешат и клиентите на EQ с удоволствие плащат за допълнителната производителност, но този вид абонаментни услуги просто изглеждат като груби и нечестни начини за компаниите да изтръгнат още пари от клиентите си.

Снимка: Mercedes

Виж още: Наистина ли вашият нов Mercedes е най-добрият начин да се насладите на висококачествен звук?