Президентът на мобилния гигант Акио Тойода предупреди Apple, която се готви да влезе в автомобилния бизнес, че продажбите на коли изискват много повече от това да притежавате технологията за тяхното производство.

„Автомобилният бизнес приветства нови членове, но Apple трябва да са готови да се справят с промени, предизвикателства и клиенти в следващите 40 години“, казва той. Въпреки че първата кола на Apple е все още на години разстояние, компанията вече търси потенциални партньори за нейното производство, с което породи страх в много производители заради своя необичаен подход. Именно такива притеснения може би са причината Hyundai да се откаже да работи с Apple, след като двете страни преговаряха.

От друга страна Toyota и Volkswagen, които са съответно първият и вторият най-големи производители в света, нямат място за притеснение.

Според шефа на Toyota нов играч като Apple може да вдъхне свежест в бранша, но трябва да е подготвен да поеме отговорност за целия продуктов цикъл на колата от производството през поддръжката до бракуването.

Това не е първият път, когато Тойода се изказва скептично към новите си конкуренти. Наскоро той заяви, че Tesla може да разширява идеалния си дял, но чисто и просто няма това, което Toyota има: производството на стотици автомобили.

Снимка: Electrek

Виж още: Каква операционна система се използва в Космоса?

 

Тагове: