Чрез съвместния си проект MaterialLoop Audi доказва, че можете да превърнете стари автомобили в нови. Проектът има за цел да "затвори цикъла" на материалите, като стомана, алуминий, пластмаса и стъкло, като ги рециклира за създаването на нови автомобили и значително намали емисиите и отпадъците.
По данни на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) автомобилите, задвижвани с газ, отделят около 4.6 метрични тона въглероден диоксид всяка година. Въпреки това още преди тези автомобили да стигнат до пътя и дълго след това, те замърсяват земята.
Производството на алуминий, стомана, пластмаси и стъкло може да генерира значителни въглеродни емисии с течение на времето. Според оценките на Международната агенция за енергия (МАЕ) преките емисии на CO2 от производството на сурова стомана са около 1.39 тона CO2 на тон произведена стомана.
Въпреки че директният интензитет на СО2 е спаднал леко през последните няколко години, според МАЕ все още са необходими "значителни съкращения", за да се постигне съответствие със сценария "Нетна нула" за нулеви емисии до 2050 г.
Това накара някои автомобилни производители, еколози и други политици да развият идеята за кръгова икономика в автомобилната индустрия. С други думи, рециклиране на стари автомобилни части за производство на нови автомобили. Audi е обединило усилията си с 15 партньори в областта на научните изследвания, рециклирането и доставчиците по своя проект MaterialLoop, като се фокусира върху спестяването на ценни материали и повторното им използване за производство, което ще намали екологичния отпечатък на автомобила.
Още през октомври 2022 г. Audi съобщава, че в рамките на проекта са демонтирани 100 автомобила. След разглобяването материалите на автомобила са били сортирани в групи като стомана, алуминий, пластмаса и стъкло, като партньорите са тествали повторната употреба на всеки от тях след рециклиране.
Според Automobilwoche резултатите от проекта показват, че над 85% от стоманата и над 60% от алуминия от излезлите от употреба автомобили на Audi могат да бъдат повторно използвани и рециклирани за бъдещи автомобили. Audi използва рециклирана стомана за изработване на части от вътрешните врати за около 15 000 автомобила в пресовия си завод в Инголщат, Германия.
Немският автомобилен производител твърди, че от миналата пролет събира знания за използването на рециклирано автомобилно стъкло в отделен пилотен проект. Стъклата на автомобилите, които са счупени извън ремонт, се разбиват на малки парчета и се претопяват. Всъщност Audi казва, че стъклото вече се използва в производството на електрическия SUV Q4 e-tron.
За първи път Audi е създал процес, който използва химическо рециклиране за повторно използване на пластмасови отпадъци за серийното производство на Audi Q8 e-tron.
Снимка: Unsplash
Виж още: TikTok, Angry Birds и селфи камера - всичко на новия дисплей на Mercedes