Avatr е поредната марка електрически автомобили, в която гигантът в областта на електрониката Huawei участва активно. Компанията има интересна история - тя е създадена от Nio и Changan през 2018 г., но делът на Nio е намален и в крайна сметка компанията се оттегля. Тя беше заменена от CATL, която притежава малко над 17%, а Changan държи близо 41% от компанията.
Интересното е, че Huawei официално няма дялове в Avatr и въпреки това осигурява цялостна платформа за автомобилите, създадени от компанията, и официално е част от марката Avatr. Досега тя имаше един-единствен модел - електрически SUV, наречен Avatr 11, който Huawei продава чрез мрежа от собствени автосалони.
Неотдавнашната заявка за патент за дизайн разкри втория автомобил от Avatr - това е електрически седан с ясна пазарна идентичност - както предната, така и задната част имат почти идентичен дизайн с Avatr 11 SUV и почти може да се нарече Avatr 12, малко по-различна версия на своя брат.
Различни източници от Китай потвърждават, че двата автомобила ще използват общи задвижващи агрегати, предоставени от Huawei. Това означава два електромотора с обща мощност 578 к.с. (425 kW). Батериите ще бъдат две - 90 kWh или 116 kWh, като и двете ще бъдат доставени от CATL. Както се очакваше, Avatr 11 ще работи с операционната система Harmony OS на Huawei и ще се възползва напълно от най-новата платформа EP1.
Можем да стигнем дотам, че дори да спекулираме за очаквания пробег на Avatr 12. Неговият SUV аналог използва същите батерии и с по-малката от тях предлага 555 км пробег по CLTC, докато по-голямата батерия може да го увеличи до 680 км. Avatr 12 несъмнено ще надмине този показател благодарение на по-благоприятния си аеродинамичен силует.
Avatr 12 вече е в много напреднал стадий на тестване, тестовите автомобили бяха забелязани на различни места в Китай и фотографите дори успяха да направят няколко снимки на интериора. И отново дизайнерският език от Avatr 11 ясно присъства в седана със същите линии, същия волан и, разбира се, гигантския централен екран.
Предпроизводствената версия на Avatr 12 ще бъде официално представена на автомобилното изложение в Шанхай следващия месец, а компанията е категорична, че доставките ще започнат по някое време тази година. Да се надяваме, че версията седан ще се справи по-добре, когато става въпрос за продажби - откакто Avatr 11 бе пуснат в продажба през декември миналата година, от него бяха продадени едва 3442 бройки, въпреки че най-скъпата му версия струваше само 409 900 юана, или 58 800 долара.
Снимка: Unsplash
Виж още: Смарт часовници на Huawei спечелиха 16 награди по време на MWC 2023