Където има дим, има и огън. Освен ако не се отнася до пожари на е-коли, тъй като това е по-различна история. Налице е непрекъснат поток от дезинформация, публикувана от по-малко информираните медии, които твърдят, че електрическите превозни средства и химията на техните батерии са по-податливи на пожари, отколкото техните бензинови колеги. Освен очевидния аргумент, че бензиновите превозни средства работят чрез горене, ново проучване показва колко по-разпространени са пожарите на ДВГ превозни средства в сравнение с електромобилите.

Докато внедряването на електромобили продължава да расте от година на година по целия свят, истината е, че изгарянето на бензин остава "течен" златен стандарт, дори и дните му да са неизбежно преброени.

По-голямата част от враждебността към електрическите превозни средства идва от обикновена липса на разбиране и знания по темата. Средният потребител все още вярва, че се нуждаят от поне 700 км обхват, за да пътува до работата си на десетина километра, а мисълта да трябва да седи 18–25 минути на бързо зарядно устройство се чувства като мъчение в сравнение с 3–5 минути посещение в бензиностанцията.

Това са често срещани извинения, които срещаме в ежедневните разговори по темата. Чуваме също, че електромобилите могат буквално да изгорят къщите на хората, когато се зареждат, но същите тези хора продължават да купуват коли, които всъщност могат да ви убият, ако ги управлявате без подходяща вентилация.

Пожарите на EV са истински проблем като всеки риск за шофьорите и трябва да се третират като такива. Автомобилният гигант GM го усети през изминалата година в резултат на запалване на някои електромобили Bolt и EUV и той се присъедини към списък с други производители на автомобили, които са виждали подобни проблеми. Тези цифри обаче бледнеят в сравнение с риска от пожар при бензиновите превозни средства и има данни, които го доказват.

Според констатациите, посочени от AutoInsuranceEZ, превозните средства, които работят с бензин, са десетократно по-склонни да се запалят в сравнение с EV.

Проучването събра и сравни данни от Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Бюрото за статистика на транспорта (BTS) и правителствените данни за изтегляне от Recalls.gov. От анализа става ясно, че през 2020 г. са направени много повече пожарни изземвания за бензинови модели, които включват и хибриди, при които акумулаторите на превозни средства събират 100% от енергията си директно от изгарянето на бензин в двигателя.

Разбира се, 2021 г. разказва различна история, тъй като само Chevy изтегли над 140 000 е-коли от сериите EUV на Bolt. Като се има предвид това, до изтегляне от употреба се стига след само 16 пожара на превозни средства, довели единствено до леки наранявания.

И така, нека поговорим за самите пожари на превозни средства. Ако комбинирате бензинови автомобили с хибриди (те също изискват бензин), имате над 215 000 пожара в сравнение с 52 от е-коли.

Според скорошен доклад на Националната асоциация за противопожарна защита (NFPA), пожарите на превозни средства представляват 15% от 1.4 милиона пожара, случили се в САЩ през 2020 г., като тези пожари са допринесли за 18% от смъртните случаи на цивилни и 11% от цивилни наранявания. EV пожарите? Около 0.02% от общите пожари в САЩ.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Решиха 5G дилемата със създаването на 50 ексклузивни зони по летищата