Редакционният Дядо Коледа ни зарадва този месец с възможността да сме част от BMW Test Days 2021, където от първо лице се запознаваме с новостите в моделното портфолио на марката. Заредени от преживяното, споделяме някои хайлайти от два наситени с радостта от шофирането дни.
Изпращаме годината и посрещаме следващата с основните акценти при BMW, а именно четиривратото купе 4 Series Gran Coupe, обновените X3 и X4 М Competition, както и голямата поне според нас новина - любимите ни M3 и M4 Competition вече могат да се похвалят и с xDrive система. Задвижването на четирите колела е може би единственото нещо, което ни е липсвало в тези така вълнуващи модели, които неотдавна тествахме на писта Дракон.
В този ред на мисли 2022-ра май ще се окаже годината, в която луксът, комфортът, адреналинът и практичността успешно се преплитат в едни функционални автомобили, без това по никакъв начин да е за сметка на усещанията и удоволствието от шофирането. Напротив - получавате мултифункционално превозно средство, пригодено за път и писта, стабилно и сигурно както с висока скорост на магистралата, така и в участъци с една идея по-висока проходимост. Новите версии на спортните автомобили сякаш ни се усмихват, както ще се убедите сами от дизайнерските решения в предницата им.
Тестовите ни дни включват и новото попълнение в Серия 4, а именно 4 Series Gran Coupe, идващо съвсем естествено след успеха на предишния модел. Попадайки в премиум сегмента на средния клас, автомобилът се отличава и с модерната си функционалност дори и при дълги семейни пътувания - вече с 4 врати и 5 пълноценни места.
Разполага и с гъвкаво използваем багажник с вместимост 470 литра. Ако сте от хората, които все още да не могат да възприемат съвсем новата форма на бъбрековидната радиаторна решетка, предницата на този автомобил ще ви помогне - меко казано, му отива.
В задната част впечатление правят преобладаващите хоризонтални линии - добро решение при ниската стойка на автомобила, подчертано от черната долна част. Впечатляващият дизайн е допълнен от по-изискана атмосфера в интериора и множество иновации при управлението на свързаността. Например с функцията Remote Software Upgrades можете over- the-air да инсталирате допълнителни дигитални услуги.
Продължаваме с по-спортните и освежени версии на BMW X3 и BMW X4 M Competition. Акцент в новия облик е ярко оформената BMW бъбрековидна решетка с цялостна рамка. Черната лайстна, в която според оборудването е разположен iCam, осигурява визуалното й разделяне. При BMW X3 са характерни и 3D стоповете, а в задвижването се намесва и технологията Mild-Hybrid. BMW X3 xDrive30e е с Plug-in хибридно задвижване и диапазон на мощността от 135 кВт/184 к.с. до 265 кВт/360 к.с. Като алтернатива на обогатеното с висококачествени Х-елементи серийно оборудване се предлагат М спортен пакет и познатите М варианти.
Освен ключови за новата визия дизайнерски елементи, заимствани от модернизираните BMW X3 и BMW X4, специфичните за М промени, както и нова концепция за управление, новите X3 M Competition и X4 M Competition предлагат още по-голяма мощност и гарантират незабравими преживявания зад волана.
Осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic се разбира чудесно с М xDrive задвижването на четири колела, като допринася за динамиката и по-добрите стойности при ускорение. Тестваме най-мощния редови шестцилиндров бензинов двигател на BMW с 375 кВт/510 к.с., с който ускоряваме за 3.8 секунди от 0 до 100 км/ч. Опционалният M Driver’s Package позволява максималната скорост да бъде ограничена до 285 км/ч, като без него това се случва при 250 км/ч при повечето немски автомобили.
И ако доскоро сме асоциирали буквата М в комбинация с думата Competition основно със спортно шофиране на писта, идва новото време, в което стоящите близо до пътя автомобили с аеродинамични форми не са директно отписвани, когато говорим за сигурност и комфорт при семейно пътуване. Всъщност това време вече е дошло. И е факт, че 4x4 задвижването на колелата може да съществува в перфектна симбиоза с най-мощните двигатели.
Снимки: BMW