Не ви ли се струва, че в последните години автоиндустрията в определени сегменти е едно чисто надиграване? Имате електромобилите и автономните коли, където всеки се стреми да направи нови открития и да подобри възможностите на технологиите. Имате компактните коли с конвенционални задвижвания, които трябва да станат възможно най-икономични. И накрая имате луксозните кросоувъри, където най-добрият е този, който е най-голям и най-крещящ. И тогава идват дизайнерите на BMW.

Двигатели

BMW X7 е най-голямата кола, която баварците някога са създавали, а спокойно можем да кажем, че е и най-луксозната. Затова ще мина бързо през двигателите, с които се сглобява, след което започваме да си говорим за яките глезотии, които има в интериора. Първият е в xDrive40i, който е с работен обем от 3.0 литра и мощност от 340 к.с., а след това идват дизеловите - xDrive30d и M50d. Те отново са 3.0-литрови, а мощностите са съответно 265 к.с. и 400 к.с. Въпреки теглото, което варира от 2.4 до над 2.5 тона за различните модели, максималните скорости са между 230 и 250 км/ч. Разбира се, всички са оборудвани с автоматична скоростна кутия, която има един от най-красивите скоростни лостове с кристални детайли. Ех, пак неусетно се насочих навътре.

Външният вид на BMW X7

 

Интериор

X7 на BMW има два дисплея, всеки от тях по 12.3 инча. Централният дисплей на инфотейнмънт системата може да се управлява с въртящия се бутон, който е на централната конзола, а може и да използвате директно тъчскрийн технологията. Има също и възможност за управление с жестове. Не съм виждал някой да използва това досега, но е доста извънземна функция и тук се връщаме към първото изречение в статията. Арматурното табло се казва Live Cockpit Professional и е толкова добро, че наистина заслужава да си има готино име. Това е вторият 12.3-инчов дисплей в купето, на който можете да си изведете картата от навигацията, информация за музиката и куп други полезни неща, наред с не толкова важния километраж. Естествено, има възможност и за head-up дисплей, който прожектира километража, напътствия от навигацията и други важни неща директно пред погледа ви. Каквото и да си говорим, iDrive 7.0 е една от най-добрите системи в индустрията.

 

Не трябва да ви учудва, че седалките са толкова красиви и едновременно невероятно удобни. Понеже X7 е генерално 7-а серия, но в SUV вариант, има ужасно много място. Тук 7-иците ще станат много, но трябва да споменем, че X7 има 7 места. Дори на третия ред седалки има сравнително много място. По-тясно е, отколкото на средния ред, но едва ли има друга 7-местна кола, в която да се чувствате добре на третия ред, ако изобщо има къде да си сложите краката. Освен това в колата няма нито една ръчка, абсолютно всичко е електрическо. Включително третият ред седалки се вади и прибира с натискането на един бутон. За да се качите на най-задния ред, трябва да изместите седалката от средния ред. Всъщност трябва да натиснете един бутон, тя ще се измести автоматично. Става доста бавно, но пък не се налага да правите нищо, а и ще имате време да си поговорите със спътниците си за цените на BMW X7, които започват от 160 000 лева и стигат до над 200 000 с различните двигатели, допълнителни опции и пакети.

Шофиране

Естествено, в комфорта и усещането при шофиране няма компромиси. Въздушното окачване не позволява да се усети нито една неравност, въпреки че колата се движи на 20, 21 или 22-инчови джанти. Освен това 8-степенната скоростна кутия реагира мигновено, колата не позволява да се усети сериозното ѝ тегло, дори в завои се грижи за това пътниците да се чувстват комфортно и сигурно. Всичко, което очаквате от подобен флагман, се оправдава, дори очакванията са надхвърлени. Системите за асистенция на водача включват адаптивен круиз контрол, който дори може да спре автомобила напълно, ако ситуацията го налага, а за разлика от други автомобили с автономни функции тук не е нужно да държите ръцете си на волана, защото има системи, които следят дали внимавате в пътната обстановка, чрез лицето и най-вече погледа ви. Това също е допълнителна опция, трябва да уточним.

 

Екстериор

Отвън BMW X7 е точно толкова внушителен, колкото трябва да бъде. Ако го видите първо отстрани, веднага ще усетите колко е голям и колко просторно и комфортно е вътре. Дълъг е над 5.1 метра и е висок 1.80. Говорейки в цифри, ако третият ред седалки е вдигнат, багажникът ще има скромните 326 литра обем. Но в конфигурация с 5 места обемът става 750 литра, което е в челните позиции в сегмента. Mercedes и Volvo са далеч назад, а може би само Audi Q7 има повече пространство за багаж.

Излизаме от багажника, за да се върнем на екстериора и 5-ата врата, която е разделена на две. Отново всичко е електрическо и се управлява автоматично, въпреки всички плюсове и минуси едно е сигурно - много е удобно. Стоповете отново са в стила на 7-а серия на BMW и напомнят, че това е автомобил от най-висок клас.

Ако първото ви впечатление от екстериора е от предницата, няма изобщо да се сетите за цифри. Огромните бъбрековидни решетки са смразяващи, а дори и на пръв поглед да не ви харесат, след известно време ще ги искате. Големи и широки брони и тесни фарове. Освен че имат невероятната технология Laserlight, която осветява пътя много по-добре от стандартните LED светлини, те имат страхотен издължен дизайн, който спомага за добрия баланс в екстериора.

Много рядко един заклет Audi фен например ще вземе решение да си купи BMW за 200 000 от днес за утре. Но привличането на внимание е сигурен път към надиграването в този клас, а и важна стъпка към първото място в съзнанието на потребителите. Е, или аз не разбирам нищо от коли, или няма как някой да не се обърне след X7, ако го види на улицата. Така че май си имаме победител?