Цените на употребяваните автомобили на Tesla най-накрая започват да падат. Това е добре за достъпността на автомобилите от марката, но ще окаже натиск върху търсенето на нови коли на компанията.
През последните няколко години, докато Tesla повишава цените на новите си автомобили, цените на употребяваните автомобили на компанията също се покачват бързо.
По-рано тази година цените на употребяваните Model Y излязоха извън контрол и возилата започнаха да се предлагат срещу много по-големи суми в сравнение с новите автомобили Model Y. Тъй като Tesla сега предлага отстъпки за новите си превозни средства във връзка с новия федерален данъчен кредит в САЩ, който влиза в сила следващия месец, най-накрая започваме да виждаме как цените на употребяваните автомобили Tesla падат.
Reuters съобщи за данни, показващи, че средната цена на употребяваната Tesla е намаляла със 17% след пика си през юли:
„Средната цена за употребявана Tesla през ноември е била 55 754 долара, което е спад от 17% спрямо пика през юли от 67 297 долара. Общият пазар на употребявани автомобили отбеляза спад от 4% през този период според данни на Edmunds. Използваните Tesla са били в инвентара на дилъра средно 50 дни през ноември в сравнение с 38 дни за всички използвани автомобили.“
Данните също така показват, че спадът в цената намалява практиката хората да препродават автомобили Tesla.
С увеличенията на цените през 2022 г. и дългото чакане за доставка мнозина препродаваха нови превозни средства на Tesla, и то на по-високи цени на пазара на употребявани автомобили. Купувачите бяха онези, които не искаха да чакат в някои случаи до шест месеца за нова кола. Данните показват, че към август вече една трета от всички употребявани автомобили Tesla на пазара са били автомобили от 2022 моделна година.
Тъй като не използва модела на франчайзинг дилър и притежава всичките си магазини, Tesla има голямо влияние върху бизнеса си с употребявани автомобили.
През септември Джими Дъглас, директор операции по продажбите и доставките в Tesla, твърди, че бизнесът с употребявани автомобили на автомобилния производител е „толкова голям, колкото някои публично търгувани употребявани автомобили“.
Тази тенденция ще помогне за достъпността на употребяваните автомобили Tesla, но също така ще се отрази негативно на разрастващия се бизнес с употребявани автомобили на автомобилния производител.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тази катафалка Tesla Model 3 показва универсалния характер на популярния модел