Цените на Tesla се понижават през цялата година, а днес имаме още едно намаление на цените на повечето версии на най-популярните модели на Tesla, което прави Model 3 на най-ниската цена, която някога е бил.

Моделът Y Long Range и Model Y Performance вече са обявени за 2000 долара по-малко, отколкото по-рано днес, като Model Y Long Range се предлага за 48 490 долара, а Model Y Performance - за 52 490 долара на уебсайта на Tesla.

Преди това цените на моделите започваха съответно от 50 490 и 54 490 долара.

Промяната идва дни след като Tesla представи най-евтиния Model Y, който САЩ са виждали - новия Model Y със задно предаване, чиято цена започва от 43 990 долара. Този модел не беше обект на днешното намаление на цената с 2000 долара и остава на същата цена, на която беше представен по-рано тази седмица.

Цената на Model 3 също е намалена, като и трите модификации са намалени в сравнение с по-рано днес. Версиите Model 3 със задвижване на задните колела и Long Range са намалени с 1250 долара, а цената на модела Performance е намалена с 2250 долара спрямо предишните цени.

Сега цените на тези модели започват от 38 990 долара за версията RWD, 45 990 долара за LR и 50 990 долара за модела Performance. Преди това те се продаваха съответно за 40 240, 47 240 и 53 240 щатски долара.

Новите цени означават, че дори със скромни щатски, местни или регионални данъчни кредити, в допълнение към федералния кредит от 7500 долара, новият Model 3 може да струва по-малко от 30 000 долара за правилния купувач. Това е най-евтината нова Tesla досега, с изключение на съмнително кратко предлагания Model 3 за 35 000 долара - макар че между инфлацията и по-ниската наличност на данъчни кредити по онова време днешният Model 3 е дори по-добра сделка, отколкото би била тази.

Наскоро Model 3 получи голямо освежаване с много промени на чуждестранните пазари, въпреки че се очаква обновеният Model 3 "Highland" да се предлага в САЩ едва през следващата година. Така че Tesla вероятно изпитва нужда да подслади малко офертата за купувачите, които иначе биха изчакали излизането на новата версия.

Това е последното от дългата поредица намаления на цените на Tesla, които започнаха през януари, но продължиха с още няколко през тази година. Неотдавна компанията свали голяма част от цените на Model S и X, а също така намали цената на FSD с 3 хил. долара.

В допълнение към това повечето Tesla вече отговарят на изискванията за данъчни кредити по Закона за намаляване на инфлацията, до които Tesla преди не можеше да има достъп, след като изчерпа предишния кредит за електромобили, така че много купувачи могат да получат още 7500 долара кредит върху федералните си данъци. Въпреки че това може да не продължи вечно - поради начина, по който работи законът за данъчните кредити, най-евтините модели на Tesla, които използват батерии LFP, произведени в Китай, може да загубят достъп до половината от кредита през следващата година.

Сега кола Tesla струва с десетки хиляди долари по-малко, отколкото в края на 2022 г. Разбира се, 2022 г. беше в края на една или две години на значително увеличение на цените, докато пазарът на електромобили беше силно свит поради свързаните с COVID-19 прекъсвания на доставките, но тези спадове все пак са драстични.

Спадът на цените дори доведе до протести на собствениците, тъй като последните купувачи се почувстваха засегнати от това, че автомобилите им са загубили хиляди долари остатъчна стойност за една нощ. Представете си това - протест в полза на инфлацията.

Спадът се отрази и на останалата част от пазара на електрически превозни средства, тъй като доминиращата позиция на Tesla като лидер на пазара и марката при електрическите превозни средства, както и високите маржове, които досега имаше в индустрията, означават, че тя има повече възможности да надделее в ценова война срещу други производители, като същевременно запазва представата за марката като за по-висок клас електрически превозни средства.

Това води до затруднения за други производители, които се опитват да продават подобни превозни средства. Току-що видяхме това, когато излязоха тримесечните данни на VW ID.4. Въпреки че ID.4 отбеляза рекордни продажби, VW продаде само 10 707 електрически автомобила в САЩ през третото тримесечие. Това е по-малко от една десета от броя на електрическите превозни средства, доставени от Tesla в САЩ за същия период от време.

Снимка: Unsplash

Виж още: Тонове човешки боклук замърсяват Марс след 50 години проучвания