Представяме на вашето внимание впечатленията ни от премиум флагмана на Рено.

Защо заслужава вниманието ви?

Първото впечатление от Renault Koleos е за просторен SUV с агресивен дизайн, каквато е визуалната тенденция навсякъде напоследък. Размерите му са впечатляващи и въпреки че влиза в mid-size SUV категорията и е базиран на платформата на Nissan X-trail, е по-широк и респектиращ на вид от него.

Дизайнът на фаровете напомня на Megane, а внушителните размери на решетката създават усещането за сериозен SUV. То се подсилва и от стандартните 19“ алуминиеви джанти, както и от големите врати и височината на Koleos.

Краткият отговор на въпроса от въвеждащото изречение е – защото това е SUV, който може да ви даде всичко, от което имате нужда, при това на страхотна за България цена.

Комфортът е сериозен приоритет, което е и причината от Renault да са се отказали от 7-местна версия. И честно казано, намираме това решение за откровено отношение към клиента, тъй като практичността на третия ред седалки често пъти е спорна и понякога са напълно неизползваеми от възрастни хора. Лишавайки се от тази опция, Renault Koleos е спечелил голямо място за пътниците отзад.

Друга основателна причина сериозно да обмислите този модел е високото качество на интериора. Категорично скокът в премиум усещането е впечатляващ. От таблото, през облицовката, пространствата за съхранение на вещи, централната конзола: всички елементи са претърпели цялостен редизайн и вече са меки на допир.

Усещането за SUV от висок клас се засилва и от комфорта на широките и удобни седалки, които при ниво на оборудване Initiale Paris са с охлаждане и отопление на предните и отопление на задните. Воланът, страничните огледала и предното стъкло също са отопляеми. Както вече стана дума, на задните седалки пространството за краката на пътниците е повече от достатъчно, позицията, на която седите, е по-скоро висока и усещането, с което оставате на дълъг път, е за комфортно и спокойно пътуване.

Какво ни впечатли?

Основен елемент от интериора е централно разположеният портретен екран (8.7“ при ниво Initiale и по-високи), с пропорциите на таблет, от който командвате аудио и навигационната система, двузоновия автоматичен климатик и настройките на автомобила. Шорткът тъч бутони има от дясната страна на екрана, а под него са и физическите инструменти за контрол на климатичната система.

Системата за автономно паркиране поддържа откриването на места от двете страни на автомобила и умее да паркира паралелно, перпендикулярно и под ъгъл. Тази система не е новост, но впечатлението ни в случая е, че работи безпроблемно, дори и при условия, които не са перфектни за преценка от софтуера.

Системите за активна и пасивна сигурност включват система за следене на пътната маркировка и знаците, система за разпознаване на пешеходци, активен спирачен асистент за градски и извънградски условия и система за сигнализация при умора на водача.

При нивата Intens и нагоре компания им правят система за предупреждение за обект в „сляпата“ точка и система за следене на разстоянието до движещия се отпред автомобил.

В това ниво е налично и електрическо отваряне и затваряне на багажника с hands free функция, както и камера за паркиране на заден ход, в случай че 360-градусовите сензори за близост не са ви достатъчни.

Как е на пътя?

Renault Koleos се предлага със 177 к.с. dCi Euro 6 двигател със старт/стоп система и X-Tronic трансмисия. Последното е CVT безстепенна автоматична трансмисия, която като технологията e по-скоро бавна, отколкото динамична в реакциите си, но в този случай забавяне почти не се усеща. Максималният въртящ момент е 380 Nm още при 2000 оборота в минута. Максималната скорост по спецификации е 204 км/ч, а ускорението от 0 до 100 е 9.9 сек при 2WD и 10.2 сек при 4WD. Разходът на гориво е между 6 и 7 литра на 100 км, отново по данни на производителя, а нашите данни от бордовия компютър показваха малко над 8/100 в градски условия, което е впечатляващо постижение за SUV с тези размери и тегло.

При 4WD моделите впечатление прави системата, която разпределя мощността на двигателя между предната и задната ос. Вариантите са три: да изключите задната ос и цялата мощност да се предава на предните колела, превръщайки Koleos в автомобил с предно предаване, да фиксирате непрекъснато предаване и на двете оси и да оставите софтуера интелигентно да разпределя съотношението динамично. Именно последната опция намираме за най-удачна, тъй като работи в полза на разхода на гориво и във всеки един момент преценява дали имате нужда от икономия или максимална мощност.

На пътя Koleos е по-скоро комфортно, отколкото спортно, поведението му е точно такова, каквото очакваме от автомобил с тези размери и такъв двигател, като отново ще добавим, че CVT скоростната кутия се справя по-добре от други такива.

Воланът е лек, но не прекалено, окачването е меко, но също в разумни граници, а шумът в купето е по-скоро нисък за дизелов SUV.

За LED светлините можем да изкажем само суперлативи. Като видимост и осветеност ги намираме на едно ниво с фаровете на автомобили от по-висок клас, притежаващи върхова яркост и далечина на обсега. За да разберете какво имаме предвид, ще се наложи лично да изпробвате Renault Koleos, като се запишете на тест драйв.

Цената?

Базовият 2WD модел с ниво на оборудване Zen, което, въпреки че е най-ниското, предлага огромен брой от екстрите на модела и е много добре оборудвано, започва от 58 140 лв. с ДДС. Ако планирате да разчитате на 4 задвижващи колела, цените започват от 62 140 лв. с ДДС.

Най-високият клас оборудване на Koleos – Initiale Paris, достига 73 640 лв. с ДДС.

Сравнено с други предложения в mid-size SUV сегмента, цените на Koleos в България го превръщат в много изгоден вариант.

Тагове: