Гледайки Polestar 1, може би си представяте само как блести и някой грижливо почиства прашинките от капака му. Производителите обаче знаят, че тези коли ще стигнат далеч от автосалоните, и затова трябва да са сигурни, че ще се справят във всякакви условия. Вижте как протичат първите тестове на Polestar 1 в екстремни условия:

Фокусът на инженерите е бил върху представянето на системата за разпределение на въртящия момент. Двуседмичните тестове на сняг и лед са позволили проверката на всички основни технологии за задвижване. В районите, където са проведени тестовете, температурите падат до -28 градуса по Целзий.

Polestar 1 има два електромотора в задната си част, всеки от които има мощност от 109 к.с. Технологията за задвижване на автомобила му позволява да дава повече мощност на колелото, което има повече сцепление. Освен да дава повече мощност на външното колело, може да редуцира въртенето на вътрешното. Така се елиминира недозавиването и поведението на автомобила в завои е много по-стабилно.

Разбира се, че Polestar 1 има и бензинов двигател. Електромоторите и 4-цилиндровият редови мотор заедно генерират мощност от 600 к.с. Въпреки че всички нови автомобили преминават тестове при зимни условия, при електромобилите те са малко по-специфични. Студовете не са приятели на батериите, а и в случая става въпрос за високопроизводителен автомобил.

Въпреки всичко инженерите са доволни от постигнатите резултати. Подразделението на Volvo навлиза в един малък, но бързоразвиващ се сегмент. Поръчките за Polestar 1 стартираха по-рано тази година, а се очаква още по-голям интерес към Polestar 2 и 3, които ще бъдат изцяло електрически. Дали господството на Tesla не е към своя край?

Тагове: