Името на Tesla беше наскоро в новините след инцидент в Тексас, където двама мъже бяха убити. Жертвите се возят в Model S от 2019 г., използвайки автопилот, като се твърди, че по време на удара няма никой зад волана. Колата се отклонява от пътя, ударя се в дърво и избухва в пламъци, убивайки и двамата. След този инцидент инженери от Consumer Reports показаха колко лесно е да се победи системата за наблюдение на Tesla.
Изданието казва, че инженерите му са успели лесно да излъжат един Tesla Model Y, за да му позволят да шофира на автопилот, без никой да седи на седалката на водача. По време на няколко пътувания по затворена тестова писта колата успява да се насочи автоматично по маршрута и не изпраща предупреждение или индикация, че седалката на водача е празна.
Consumer Reports казва, че при оценката си системата не само не е успяла да се увери, че водачът обръща внимание, но не е успяла да разбере дали изобщо има шофьор зад волана. Изданието казва, че Tesla изостава от другите производители на автомобили, които използват технологии, за да гарантират, че водачът гледа към пътя.
Разследването на фаталната катастрофа на Tesla през миналия уикенд все още продължава.
Един полицай от местопроизшествието обаче заяви, че е почти сигурен, че никой не е бил на шофьорското място, когато превозното средство се е разбило. Продължава разследването на тази фатална катастрофа, като по-рано през седмицата изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че данните, възстановени от регистрационните файлове, предполагат, че автопилотът не е активиран.
Мъск предполага, че би било невъзможно да се активира автопилот на пътя, където се е случила катастрофата, тъй като той няма изписана маркировка и линии. В момента катастрофата се разследва от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата и Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ.
Снимка: Tesla
Виж още: Huawei навлиза в премиум аудио сегмента в България