Ако трябваше да познаете колко хора купуват колите си онлайн, бихте ли заложили на само един процент? Всъщност щяхте да сте прави, ако ставаше въпрос за 2018 г. Въпреки това, ако се прехвърлим бързо напред към 2021 г., този брой се е увеличил значително, достигайки 16 процента. Google обръща внимание на тенденцията и въвежда нов рекламен формат за превозни средства за своята търсачка, който показва коли, налични за покупка наблизо до вас.

Google обяви новия рекламен формат на изложението на Националната асоциация на автомобилните търговци (NADA). Според компанията функцията вече е активна в САЩ и ще дойде и в други страни в близко бъдеще.

За купувачите Google обещава по-опростено изживяване при покупка на дребно. Да речем, че търсите седан с четири врати модел 2021 г. от всеки производител. Простото въвеждане на ключовата дума ще изведе няколко опции за превозни средства, които можете да закупите наблизо или да ви бъдат доставени. За да обогатите процеса, получавате също снимки и информация за инвентара, като марка, модел, пробег, местоположение и цена. След това изборът на автомобил ще ви отведе до уебсайта на продавача, където можете да попълните формуляр или да разберете как да се свържете с дилъра.

За продавачите Google предлага платформа, за да насочат повече клиенти поглед към техните продукти. За да се възползвате от него, ще трябва да бъде създадена емисия за данни за инвентара на превозни средства с всички подробности, споменати по-горе, и тя да бъде свързана с Google Merchant Center. Google автоматично ще филтрира тези данни и ще извлече най-подходящата информация, за да съответства на заявките на търсещите. Google Ads, разбира се, подобрява шансовете дадена обява да бъде забелязана. Компанията твърди, че по време на периода на бета-тестване автовериги като Asbury Automotive Group и CarMax са го използвали с голям успех.

Това обаче не е всичко – технологичният гигант дава на продавачите на превозни средства начин да бъдат в крак с инвентара и ефективността на рекламите си направо от Merchant Center. Просто изберете показателя, който искате да измерите (възможни клиенти, посещения на магазин и т.н.), и му задайте стойности.

Снимка: Unsplash

Виж още: Защо всички искат вашия e-mail адрес?