Въпреки факта, че повечето от нас обикновено изминават кратки разстояния, когато се качат в автомобила си, времето, необходимо за бързо зареждане на електромобила, остава от първостепенно значение за потенциалните купувачи на електрически превозни средства. Трудно е да ги виним - за повече от век шофьорите са свикнали да очакват кратки престои за зареждане и докато някой не поживее известно време с електромобил, може да е трудно да се промени тази парадигма. И разбира се, не всеки има възможност да зарежда бавно електромобил у дома или на работа.

Затова изданието за потребителски съвети Edmunds реши да тества цял куп електромобили, за да разбере кой от тях увеличава пробега с най-много километри за възможно най-малко минути.

В сътрудничество с консултантската компания P3, Edmunds тества 43 различни електрически автомобила, като изтощи батериите им по своя маршрут за тестване на пробега на електромобилите, за да изчисли ефективността на автомобила, след което ги зареди бързо от 10 до 80%, измервайки пиковата и средната мощност на зареждане и изчислявайки загубите при зареждане в процеса. Edmunds твърди, че е направил това, тъй като производителите на автомобили не са последователни в рекламирането на времето за бързо зареждане - някои посочват време за зареждане от 10 до 80%, докато други просто казват, че автомобилите им могат да увеличат пробега за определено време.

По данни на Edmunds любителите на пътешествия трябва да се насочат към Hyundai Ioniq 6 с един двигател. Платформата 800 V E-GMP на Hyundai (споделена и от Kia и Genesis) е проектирана така, че да бъде едновременно много ефективна и много бърза за зареждане с постоянен ток, а Edmunds установи, че този модел може да увеличи пробега си с 1397 км на час. Казано по друг начин, Edmunds установи, че той може да добави допълнителни сто мили пробег към едномоторния Ioniq 6 за по-малко от седем минути, с максимална мощност от 242 kW и средна мощност на зареждане от 210 kW. Въпреки това Hyundai има сравнително високи загуби при зареждане от 9.9%.

Електромобилите E-GMP заеха второ и трето място - едномоторният Kia EV6 Wind се зарежда със скорост 1238 км в час, а двумоторният Ioniq 6 - със скорост 1230 км в час. Тези електромобили също имаха доста високи загуби при зареждане, както и Tacans на Porsche (също 800 V).

При някои други електромобили загубите при зареждане бяха над 10%, включително при моделите на Lucid и Mercedes-Benz, но истинският отличник беше Polestar: и при двата тествани модела загубите при зареждане бяха 17.1%.

По-малките и по-евтини електромобили в повечето случаи отсъстваха от тестовете - няма представени Kia Niro, Hyundai Kona, Nissan Leaf или Mini Cooper SE. Но Chevrolet Bolt и неговият леко разтеглен EUV брат бяха тествани и изостанаха от останалите. Bolt има много очарования, но бързото зареждане не е едно от тях и двата Bolt достигнаха максимална мощност от 54 kW и средна 46 kW, което означава, че трябва да включите единия към бързо зарядно устройство за повече от половин час, за да добавите обратно 160 километра пробег.

Снимка: Unsplash/Edmunds

Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика