Има една тенденция, която се прокрадва в дизайна на повечето устройства, и тя е, че независимо от характеристиките им, повечето от тях остават без физически бутони. Еквивалента на тези функции минават зад дисплеите или биват заменени със сензорни варианти. Това правило важи особено за света на автомобилния интериор, тъй като производителите на автомобили се стремят да създават превозни средства на върха на технологиите и тенденциите. От Hyundai обаче твърдят, че традициите са, за да бъдат спазвани. Санг Юп Лий, ръководител на отдела за дизайн на Hyundai, потвърди ангажимента на компанията към бутоните при представянето на новия Hyundai Kona. Както съобщава CarsGuide, за корейския автомобилен производител това решение се корени в съображенията за безопасност. "През последните няколко години използвахме физическите бутони доста значително. За мен бутоните, свързани с безопасността, трябва да бъдат солидни", заявява Лий. Обещанието съвсем не е старомодно - в някои съвременни автомобили регулирането на силата на звука или настройките на климатика може да изисква да се впуснете в менюта на сензорния екран или в търсене на сензорния бутон на таблото. В сравнение с това тактилната обратна връзка на истинските бутони позволява на водачите да държат очите си където трябва - на пътя. 


Според Лий физическото управление е необходимост за всичко, което може да повлияе на безопасността. Оттук и физическите бутони и циферблати за елементи като системата за отопление, вентилация и климатизация и контрола на силата на звука.  
Лий намекна, че макар днес това да е приоритет за Hyundai, в бъдеще нещата може да се променят. По-специално, компанията вероятно ще се насочи към по-активно използване на сензорни бутони, когато автономното шофиране стане масово. "Когато се стигне до ниво 4 на автономно шофиране, тогава ще имаме всичко с меки бутони", предвижда още Лий. 

Снимки: Hyundai

Виж още: Hyundai и Kia решиха да не се дават на TikTok крадците