Автономните кораби направиха малка, но важна крачка напред. Дъщерното дружество на Hyundai Avikus заяви, че е завършило първото в света автономно пътешествие на голям кораб през океана. Prism Courage (на снимката) напусна Фрийпорт в Мексиканския залив на 1 май и използва захранваната с изкуствен интелект HiNAS 2.0 система на Avikus, за да насочи кораба за половината от около 25 000 км пътуване до терминала за втечнен природен газ Boryeong в западната част на Южна Корея в провинция Чунчеон. Технологията за самоуправление от ниво 2 беше достатъчно добра, за да отчете присъствието други кораби, времето и различното вълнение.

Автономията спести на екипажа малко работа, разбира се, но може и да е помогнала на планетата. Avikus твърди, че оптималното планиране на маршрута на HiNAS е подобрило горивната ефективност на Prism Courage с около седем процента и е намалило вредните емисии с пет процента.

Както може би се досещате, подвигът не постави началото на ера на корабоплаване с нулев екипаж. Другата половина от пътуването все още изискваше човешка навигация, а по-голямата част от маршрута беше в открито море. Би било по-трудно за автономна система да контролира цялото пътуване, особено в пристанища, където претъпканите водни пътища биха представлявали допълнителни предизвикателства.

Avikus планира да комерсиализира HiNAS 2.0 до края на годината. И дори ако корабоплаването, управлявано от изкуствен интелект, не е близо на хоризонта, компанията се надява, че нейната автономия от ниво 2 ще смекчи недостига на екипажи, ще подобри безопасността и ще намали въздействието върху околната среда от морския транспорт. Компанията също така очаква да вложи тази навигация при развлекателни лодки, а не само на гигантски търговски кораби. Следващата ви разходка за удоволствие на борда на круизен кораб или яхта може да не изисква винаги някой на руля.

Снимка: Hyundai

Виж ощеЕнергия от океанските дълбини може да захранва островните държави на бъдещето

 

Тагове: