
Отвъд конвенционалните възможности, новият суперхибриден пикап на Geely има за цел да предефинира сегмента чрез включване на иновативни енергийни и IoT платформи.
Автомобилът, наречен Radar, предлага комбиниран пробег от до 1000 км, като моделът привлича вниманието с усъвършенстваните си технически характеристики и интегрирането на хибридна архитектура в сегмент, традиционно доминиран от двигатели с вътрешно горене.
В допълнение към хибридното задвижване Radar интегрира в автомобила енергийната платформа Omni Stack и системата Shuttle IoT. Тези технологии имат за цел да превърнат пикапа в многофункционален инструмент за приложения на открито и извън пътя.
Разработен върху платформата M.A.P., суперхибридният пикап дебютира с хибридната система Thor EM на Geely, която позволява интегрирането както на чисто електрически, така и на plug-in хибридни конфигурации. В основата ѝ е първата в индустрията 3-степенна специализирана хибридна трансмисия (3DHT), предназначена за пикапи, която осигурява безпроблемно преминаване между множество режими на шофиране и оптимизирана ефективност.
Доказана чрез обширно валидиране, системата е получила китайски сертификат за надеждност на хибридната система от клас S, подкрепен от над 1000 стендови теста на задвижващия агрегат, 400 000 часа експлоатационни тестове и 35 милиона км шофиране с повишена издръжливост.
Оборудван с хибридната система, новият пикап разполага с предно монтиран 1,5T двигател, интегриран с 3DHT трансмисия. Според Geely тази конфигурация осигурява отзивчива работа при различни условия, включително изкачвания на голяма надморска височина и трудни офроуд терени. Пикапът ускорява от 0 до 100 километра в час за 6,5 секунди, като тристепенната скоростна кутия е проектирана така, че да оптимизира както производителността, така и горивната ефективност, особено при шофиране с висока скорост.
По отношение на ефективността хибридната система комбинира бензинови и електрически източници на енергия, като оптимизира използването на енергия при различни условия на шофиране. Тя постига топлинна ефективност от 44,26%, една от най-високите в сегмента, и включва интелигентна технология за управление на енергията.
Тази система динамично регулира подаването на енергия, за да намали разхода на гориво с 21% в сравнение с конвенционалните пикапи с бензинови двигатели, като увеличава както пробега, така и цялостната оперативна ефективност. Структурната стабилност и надеждността на хибридната система са потвърдени чрез строги тестове при екстремни условия, включително продължителна работа с висока скорост, работа на голяма надморска височина и при отрицателни температури.
Освен това Radar предлага адаптивни конфигурации, съобразени с оперативните нужди на секторите на обществената сигурност, инфраструктурата и енергетиката.
Снимка: Unsplash/Geely
Виж още: Древен лагер показва как хората са се адаптирали към екстремния студ в Европа