Инфотейнмънт системата Mercedes-Benz User Experience радикално промени взаимодействието с автомобилите на Mercedes-Benz. Представена през 2018 г. в сегашната А-класа, по пътищата в света вече има над 1.8 милиона Mercedes-Benz леки автомобили, оборудвани с нея. Вановете с трилъчата звезда също разчитат на MBUX. Преди няколко месеца второто поколение на тази система, способна на учене, дебютира в новата S-класа. Следващата голяма стъпка сега идва под формата на новия EQS и опционалния в него MBUX Hyperscreen.

Визуално впечатляващ, радикално лесен за работа и изключително нетърпелив за самообучаване: MBUX Hyperscreen е един от акцентите в бъдещия EQS. Системата представлява емоционалната интелигентност на изцяло електрическия модел от високия клас: големият извит екранен блок с уникален дизайн се простира почти изцяло от лявата до дясната A-колона в автомобила. Към това е добавен и изкуствен интелект (AI): със софтуер, който се самообучава, дисплеят и оперативната система се адаптират напълно към потребителя и правят персонализирани предложения за многобройни информационни, комфортни и автомобилни функции.

Новият MBUX Hyperscreen е както мозъкът, така и нервната система на автомобила. Той постоянно опознава собственика и предоставя персонализирано информационно-развлекателно и оперативно съдържание дори преди той да кликне или премине през менютата. Благодарение на така наречения „нулев слой“ потребителят не трябва да търси най-често използваните функции през подменюта или да подава гласови команди. Най-важните приложения винаги се предлагат по контекстуален начин в топ изгледа на екрана. По този начин на водача на EQS се спестяват множество стъпки при работата със системата.

MBUX Hyperscreen е пример за дигитално-аналогов дизайн: дисплеите се свързват помежду си в обща цифрова повърхност, в която са интегрирани и аналоговите вентилационни отвори. Широкият и извит екранен блок е с впечатляващите размери от 141 сантиметра. Зоната на дисплеите, която пътниците могат да използват, е с площ 2432.11 кв.см. За особено ярко изображение в дисплеите се използва OLED технология, която допринася за наситени контрастни изгледи, независимо от ъгъла на видимост и условията на осветление. 8-ядрени процесори, 24 гигабайта RAM и 46.4 GB в секунда честотна RAM памет са някои от техническите спецификации на системата.

Спътникът на водача отпред също вече разполага със собствен дисплей и работна площ, което прави пътуването по-приятно и забавно. Персонализиране на съдържанието е възможно с въвеждането на до седем профила. Развлекателните функции на пътника обаче са достъпни само по време на пътуването и в рамките на специфичните за страната законови разпоредби. Ако седалката на пътника не е заета, екранът се превръща в дигитална декоративна част.

Над 20 допълнителни функции – от активната програма за масажиране през напомнянето за рожден ден до списъка със задачи – се предлагат автоматично с помощта на изкуствен интелект, когато са подходящи за клиента. Например шасито на EQS може да бъде повдигнато, за да се осигури по-висок пътен просвет – полезна функция за стръмни входове в гараж или при преминаване на легнал полицай. MBUX запаметява GPS позицията, при която потребителят е използвал функцията „Повдигане на автомобила“. Ако превозното средство се приближи до GPS позицията отново, MBUX самостоятелно предлага повдигане на купето на EQS.

Снимки: Mercedes-Benz

Виж още: Седмото поколение на S-класата е вече в България