Преди последните две състезания от сезон 9 в Лондон Формула Е показа "отключения" потенциал на своя електрически състезателен автомобил Gen3. Серията за електромобили постави световен рекорд за скорост на закрито, постигайки 135.9 м/ч (218.71 км/ч) с развоен автомобил GenBeta. Пробегът се състоя на 0.176-милна права на пистата London E-Prix, част от която се намира в лондонската арена ExCeL. Автомобилът, пилотиран от пилота на NEOM McLaren Formula E Джейк Хюз, подобри предишния рекорд от 102.7 м/ч (165.2 км/ч) с 33 м/ч.
Хюз се изправи очи в очи с другия пилот Лукас ди Граси (Mahindra Racing) в модифицирана версия на формата на дуелите във Формула Е, който обикновено се използва за квалификациите. Всеки от тях получи шанс да постави най-високата скорост на закритата част от пистата и двамата подобриха предишния световен рекорд и на трите си тренировъчни обиколки, преди да направят официални опити. Нито Хюз, нито Ди Граси бяха карали автомобила GenBeta преди тази демонстрация.
От Formula E твърдят, че автомобилът GenBeta има редица подобрения, които го правят по-бърз и по-мощен от автомобила Gen3, използван в състезанията. Първо, мощността му е увеличена на 400 kW в сравнение с 350 kW в състезателна версия. Допълнителната мощност се осигурява чрез задвижване на всички колела за първи път в автомобил от Формула Е чрез "активиране на предния комплект за задвижване" за повече сцепление при ускоряване.
"GenBeta за първи път активира задвижването на четирите колела в едноместен състезателен автомобил както за ускоряване, така и за регенериране при спиране", обяснява Алесандра Чилиберти, технически ръководител на Формула Е. "GenBeta демонстрира какво ще бъде възможно за състезанията във Формула Е в близко бъдеще."
Автомобилът GenBeta е бил оборудван и с по-меки гуми Hankook, които са осигурявали "по-бързо загряване и по-добро върхово сцепление". Понастоящем по-твърдите гуми за деня на състезанието са проектирани за всякакви условия и предлагат ниско ниво на деградация по време на E-Prix. Освен това са инсталирани 3D-отпечатани крайни плочи на крилата, перки на колелата и ветрозащитен дефлектор за подобряване на аеродинамиката и максималната скорост на правите. За анализ на пробезите на пилотите беше използван и Al, задвижван от платформата Vertex на Google и QuantumBlack на McKinsey & Company, което помогна за интерпретиране на телеметрията и прецизиране на стратегията.
За да бъде рекордът официален, водачите трябваше да започнат от място и да спрат напълно в конгресния център. Това означаваше да направят 130-градусов завой със скорост около 25 м/ч, след което да излязат на прав участък. Скоростта е измерена на два метра преди водачите да попаднат в зоната на спиране или участъка от трасето, необходим за спиране и оставане в сградата.
Снимка: Formula E
Виж още: Услуга за здравни съвети с изкуствен интелект ще се появи в iOS през 2024 г.