NIO е може би най-успешната китайска компания за електрически автомобили и сега тя за пръв път излиза извън родината си, започвайки да предлага е-коли в Норвегия.

От самото си зараждане NIO имаше глобални амбиции, които трябваше обаче да обуздае, след като се сблъска с реалностите на това, колко е трудно да пуснеш е-кола на чужд пазар.

Вместо това NIO фокусира усилията си в Китай и днес вече е позната като една от най-добрите марки, родили се от бума на е-колите в Китай.

Сега, след като стъпи здраво на домашния пазар, NIO се готви за първата си международна експанзия и тя логично е Норвегия, където имаме най-големия пазар на е-коли в света. NIO ще започне да продава своя електрически SUV ES8, следван от новия е-седан ET7, който ще бъде наличен от 2022 г. Крайната цел на NIO е да създаде пълна екосистема в страната, която включва коли, услуги, зарядно устройства и цяла общност.

Първият сало на NIO в Норвегия ще заработи в Осло, а през 2022 г. ще отворят врати центрове в още четири големи града на страната. Особено се залага и на опцията за станции, където, освен да зареждат колите си, водачите ще могат да сменят директно батериите в тях.

Засега NIO не казва в кои държави ще се прицели след Норвегия, но тази следваща крачка изглежда въпрос само на време.

Снимка: NIO

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs. робот