Ducati Futa току-що беше представен като първия в света състезателен електрически велосипед на италианския производител на мотоциклети. Този ход бележи още по-силен скок на Ducati в индустрията за електронни велосипеди, разширявайки своите предложения с нов формат на електронни велосипеди.
За разлика от електрическите планински велосипеди от висок клас, които сме виждали от Ducati преди, наскоро представеният Ducati Futa е чисто шосеен велосипед – при това състезателен шосеен велосипед. Създаден е за бързо и ефективно каране.
Той не е предназначен само за тези, които искат да карат бързо, а и за тези с дълбоки джобове. Няма да седнете на Ducati Futa, без първо да похарчите 7690 евро (приблизително 8470 долара).
Електрическият велосипед с тегло 12.4 кг разполага с батерия от 250 Wh, която е доста стандартна за леки електрически пътни велосипеди.
Има и 250 Wh разширителна батерия, която може да се добави, за да удвоите обхвата на мотора. Това е друг ход, който става все по-често срещан в индустрията за електронни велосипеди, тъй като много компании търсят начини да помогнат на ездачите да стигнат още по-далеч, след като основната батерия е изтощена.
С ултраефективен електронен велосипед като този потреблението на мощност в 3 Wh/km (5 Wh/mi) е често срещано, което означава, че батерията на Futa може лесно да издържи 80 км в режим на ниска мощност.
Втора батерия, разбира се, би удвоила този обхват.
Двигателят FSA System HM 1.0 издава 42 NM въртящ момент и осигурява 250 W електрическо подпомагане, поддържайки го в по-лекия и по-нисък край на мощността на спектъра. Достатъчно е само да дадете приятен "попътен вятър" на ездача, без да поемате лъвския дял от усилията.
Този заден двигател на главината е сдвоен с групов комплект K Force WE, включващ 2×12 скоростна безжична електронна настройка за превключване. Между вас и трансмисията няма нищо освен въздух и електромагнитни вълни. Навсякъде има и въглеродни влакна, от рамката, през колелата до кормилото и дори стълба на седалката. Компенсирайки добавената маса на мотора и батерията, въглеродните влакна създават здрава, твърда рамка, която хвърля възможно най-много грамове.
Мощността на спиране се осигурява от K-Force WE хидравлични дискови спирачки върху сладки малки 160 mm FSA ротори. Garmin доставя дистанционното с GPS.
За тези, които не са доволни от обикновен състезателен електромотор Ducati, има и ограничено издание на Futa. То явно ще включва още по-хубави компоненти, за да отстраните още няколко грама от общото тегло.
Снимка: Ducati
Виж още: Оригиналният Apple Watch вече е пенсионер