Новият кросоувър на BMW беше представен официално на изложението в Детройт преди броени дни. X2 разширява гамата от SUV автомобили на BMW, заемайки символично място между Х1 и Х3. Моделът цели да задоволи клиентите, оценяващи стила малко по-високо от практичността. Отличава се с по-спортен вид от класическия семеен кросоувър, без да жертва функционалността. В същото време има стилно и красиво оформени детайли, като ниските прозорци, скосени в края и добавените емблеми от двете страни. 

Новото X2 използва платформата на BMW UKL2, което означава, че от инженерна гледна точка не се различава от X1 и Mini Countryman. Това, от една страна, говори, че ще видим 4-цилиндров двигател под капака, но също и че може да има опция за Plug-In хибрид. Информацията за електрифициране на модела не е потвърдена от производителя, въпреки че платформата го позволява, съобщава AutoExpress.

Първоначално моделът ще се доставя с познатия ни двулитров дизелов двигател xDrive20d, захранен със 188 конски сили и 400 Nm въртящ момент, но в бъдеще ще можем да избираме измежду още два дизелови варианта – sDrive 18d и xDrive18d, както и един бензинов – sDrive20i. Когато е налична буквата “s”, това означава, че автомобилът е задвижван от предните колела, a “x” - че използва известната 4х4 система на BMW. И двата дизелови модела, които очакваме по-късно, използват 148 к.с. и имат 350 Nm въртящ момент, но заради разликата в задвижващите колела времената за ускорение от 0 до 100 се различават, макар и с малко (9.2 сек за версията, задвижена от четирите колела, срещу 9.3 сек за тази, която използва предно предаване). Бензиновият модел ще бъде най-мощен и бърз, като със своите 190 конски сили ще ускорява от 0 до 100 за 7.7 секунди, но абсолютно закономерно и отчита най-висок разход на гориво – средно 4.6 литра на 100 км, което все още е сравнително ниско. Изборът на трансмисия ще е измежду 6-степенна ръчна и 8-степенна автоматична скоростна кутия. 

Като оборудване Х2 ще се предлага като стандартен SE, Sport, M sport и M sport X. Както подсказва името, моделите “sport” ще се отличават със спортни седалки, LED светлини, по-големи джанти, а “M sport” версиите ще бъдат и с 10 милиметра по-ниски.

Като цяло мнозина биха определили Х2 като по-спортно изглеждащ Х1 и биха били прави. Причината е, че двата модела споделят еднакво междуосие, но новият Х2 е с цели седем сантиметра по-нисък и има по-агресивен “поглед” от скосените си фарове. Интериорът не се различава особено от познатия ни BMW стил с 6.5-инчов iDrive инфотейнмънт дисплей в средата на таблото, разпознаваемите контроли на климатроник системата под него, както и трилъчевия многофункционален волан.

Цената на Х2 за стандартния xDrive 20d SE модел, когато пристигне в Европа, ще е над 38 000 евро, но ще имаме възможност и за по-бюджетно решение с версията sDrive18d на цена от 34 000 евро. Версията, задвижена от бензинов двигател, ще заеме място в средата с цена от 36 000 евро. Първите бройки от новото изпълнение на немския производител се очакват в Европа през март тази година, завършва AutoExpress.