Astra винаги се е радвала на успех, но досега това се дължеше на нейната практичност, ниски експлоатационни разходи и добра стойност при продажба. За най-новата Astra, която бе представена едва преди няколко месеца, това далеч не е достатъчно – тя иска да е звездата на компактния клас и има всички шансове да бъде.

Тестът на новата Astra беше направен за януарския брой на сп. HiComm от Слави Славчев. В последните дни стана ясно, че Opel Astra бе избран за Кола на годината 2016 на Европа. Отличието се връчва след гласуване на 58 автомобилни журналисти от 22 европейски държави, Astra е и първенец в националните конкурси на 11 страни.

 

Еволюция на привлекателността

Още предишното поколение Astra успя да уцели десетката по отношение на баланса между престиж, оригиналност и универсалност на външния вид. Новото поколение е надграждане на този успех, като промяната е по отношение на по-технологичния вид на компактния модел – особено що се отнася до предницата – тя е с една идея по-агресивна. Визуалната връзка между LED светлините и предната решетка е доказателство за добре обмислен и запомнящ се дизайн. Комплименти заслужава и интересното цветово решение на задната колона, което създава илюзия, че тя не докосва покрива.

 

 

Още по-хубавото е, че интересният външен вид идва в комбинация с по-ниско тегло. Диетата, на която е била подложена Astra, е доста сериозна – намаляването на теглото достига 200 кг, което е съществено и разбира се, помага за икономичността.

 

Изобилие от екстри

Дори да си давам сметка, че следващите редове ще прозвучат изключително хвалебствено, това не променя факта, че Opel са подходили смело по отношение на качествата на Astra. Тя е снабдена не само с всичко, което сме свикнали да виждаме в този сегмент, но и с екстри, които често липсват дори в средния клас.

Едно от нещата, които веднага привличат вниманието, са седалките. Opel вече ни разглези с много сполучливи седалки в останалите си модели и тези не правят изключение. Те отново са получили благословията на германското дружество AGR, което означава, че не само ви държат стабилно при по-спортно каране, но и няма да натоварят гърба ви дори при продължително пътуване. Това, което е забележително в седалките на Astra обаче, e, че те предлагат не само отопление, но и вентилация, че дори и масаж (на шофьорската).  

 

 

18-те начина за регулиране абсолютно сигурно означават, че ще намерите оптималната позиция на седене и оптималната странична опора. Още нещо, с което Astra се гордее, е предлаганото отопление на задните седалки – екстра от доста по-горен клас, която гарантирано ще зарадва децата и по-възрастните.

Когато към това добавим двузоновия климатроник, уникалният волан с подгряване, отличната инфотейнмънт система IntelliLink, която е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, камерата за заден ход и прибиращите се огледала, не остава какво повече да си пожелае човек.

 

Всичко е на мястото си

Opel успя да се пребори с инвазията от бутони и да елиминира повечето за сметка на удобното управление чрез чувствителен на допир екран. Оставени са само най-важните – за управление на климата в купето и основните системи – ESP, Start-Stop, асистентите за паркиране и поддържане на лентата. Забележката ми тук е, че липсва разстояние между тях и те са твърде еднакви, за да може човек да ги разпознае веднага при по-висока скорост.

 

 

Това оптимизиране на ергономията прави Astra много удобен и интуитивен автомобил – след 10–15 минути изследване на многобройните функционалности вече ще се чувствате в свои води. И което е по-важ­но – ще намирате всичко там, където очаквате, и нищо няма да ви дразни. Същото важи и за материалите в интериора – те създават изцяло приятни усещания и нито помен от пестене. Когато става дума за място – Astra е значително по-просторна. Макар външните размери да са намалели малко спрямо предшественика, вътре се чувствате свободно, като това с особена сила важи за пътниците отзад.

 

Тя е умна и грижовна

Ако си мислите, че дотук сте прочели за всички специални възможности на новата Astra, сте далеч от истината. Тя изобилства от умни помощници и асистенти, които определено ще направят живота ви по-безгрижен.

Наред със задължителните вече системи за сигурност в Astra се предлага и активен асистент за поддържане на пътната лента. Той ще върне колата там, където й е мястото (стига да има маркировка), което може да се окаже животоспасяващо, ако си позволите да заспите зад волана. Има активно предупреждение за сблъсък, което няма как да пропуснете – ярки светодиоди на предното стъкло и отчетлив звук ви предупреждават, че десният ви крак трябва да се прехвърли върху спирачката. Astra може дори да спре сама, ако не установи адекватно действие от шофьора в критична ситуация. През цялото време цветна индикация ви показва дали се движите на безопасна дистанция зад предния автомобил. Светлини в двете странични огледала ви предупреждават, ако има обект в мъртвата зона – за моя изненада обаче този асистент работи само при скорости под 140 км/ч.

 

 

Доста адекватно работи камерата за разпознаване на пътни знаци – индикацията за разрешената скорост е постоянно на дисплея между спидометъра и оборотомера, така че нямате извинение, ако не я спазвате.

Голямата новост, която по мое мнение трябва съвсем скоро да се окаже задължителна за всички нови автомобили, са IntelliLux LED светлините. Освен че осветяват пътя отлично, те са и умни – продължават да светят далеч, без да заслепяват колите пред вас. Това е възможно благодарение на интелигентна система, която включва и изключва определени зони и ви спестява напрегнато взиране, тъй като на практика винаги ползвате дългите светлини.

 

 

Тих, мощен и икономичен

Приятните изненади обаче не свършиха тук. Тестовата Astra дойде с интересния 1.6-литров турбодизел със 136 к.с. и 6-степенна ръчна предавателна кутия. Двигателят демонстрира много приятна тяга и чудесна еластичност, затова можем да му простим малката турбо дупка под 1500 об./мин. Разходът също предизвиква усмивка – дори на магистралата не си позволи прекомерен апетит и цифрата твърдо стоеше около 5 л/100 км. В града, в изключително спрелия трафик по време на „черния петък“ разходът беше едва 8 л/100 км. Освен пъргаво и икономично 1.6-литровото сърце на Astra е и тихо – след като потеглите, е трудно да определите какъв тип задвижване има колата – в нито един момент няма да чуете натрапчив звук, развалящ акустичния комфорт. Само превключването на предавките можеше да е малко по-прецизно.

Окачването на новата Astra е много по-близо до спорта, отколкото до плавното носене над пътното платно. И макар в града това невинаги да е приятно, на магистралата получавате изключително уверена и стабилна кола, която не се държи нервно дори при по-високи скорости. Astra има коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.285 – отлично постижение!

Всичко казано дотук прави новата Opel Astra много атрактивна придобивка и отличен избор за всеки, който иска целия набор от удобства и сигурност на борда. Тя демонстрира самочувствие на премиум марка в съчетание не просто с технологична зрялост, но и с лидерска иновативност. Моделът отправя широк поглед към нови територии, точно както IntelliLux светлините осветяват пътя.

Най-четени
Всички

Дамата, която ужили Google и Apple с милиарди, подгони Amazon

57 | 17.07.2019
Още от Tech

Големи претенции, слаби резултати: Lenovo Z6 Pro се изложи в теста на DxOMark (ВИДЕО)

0 | Преди 16 ч.