В Opel могат да са горди от себе си. Insignia Country Tourer блести не само със страхотния млечнобял цвят на екстериора, но и с вътрешните си добродетели, върху които е работено последователно.

Тест: Слави Славчев

 

Голяма доза wow ефект

Дори няколко страници маркетингови описания на изчистеното и много стилно излъчване на модела не могат да заменят живите впечатления. Opel Insignia Country Tourer не само изглежда сериозно, внушително и респектиращо, но и отвежда марката там, където допреди няколко години не бяхме свикнали да я виждаме. Красивият кросовър определено прави впечатление, независимо дали е паркиран, или се движи в лявата лента на магистралата.

 

 

Приятното удивление продължава и вътре. Едва ли мога да обясня точно какво накара 6-годишната ми дъщеря да каже, че много харесва тази кола, още в мига, в който седна вътре. За двугодишния ми син запознанството с автомобила приключи още на втората минута със сладка дрямка, което е показателно за комфорта в купето при движение.

Това, което лично на мен ми позволява да кажа с чиста съвест, че интериорът на Opel Insignia Country Tourer е на ниво, са приятните материали – и на пипане, и на гледане, както и убедителното качество на сглобката, където и да погледнах. Резултатът от всичко това се изразява и в пълната липса на дразнещи звуци при преминаване през неравностите на пътя. Всъщност определението „качествени“ не е достатъчно, когато става дума за седалките – с чудесна ергономична форма, изключително приятна кожена тапицерия и наистина много възможности за оптимална настройка на позицията на седене. В конкретния автомобил те предлагаха не само подгряване, но и вентилация – екстра, която става незаменима за всички, които са я изпробвали.

Друга интересна черта на интериора, която допринася за цялостния уют, беше черният цвят на тавана. Стори ми се толкова добра идея, че според мен дори трябва да се предлага серийно.

 

Обича да пътува… много

Както вече стана дума, приятно твърдите и много удобни седалки с AGR сертификат ще ви накарат с удоволствие да седнете за поредното дълго пътуване, защото в края му просто няма да сте уморени. За това сериозно допринася и отличната акустична изолация и комфортно настроеното окачване. Дори при високи скорости няма да усещате колко бързо се придвижвате – в купето е изненадващо тихо и спокойно.

 

 

Автомобилът се управлява леко, лесно и безопасно. Няма шанс да разберете, че той е с 4х4 задвижване, докато не се наложи то да заработи. В режим Sport Insignia Country Tourer следва безропотно зададената от волана линия и създава удоволствие. Дори и при тази настройка обаче окачването не си позволява грубости и запазва по-скоро комфортните си качества, което ще се хареса на семействата. От Opel са успели да накарат окачването да работи много безшумно и ненатрапчиво.

Разликата между трите режима на настройка на управлението, амортисьорите и работата на скоростната кутия – Comfort, Normal и Sport, не е чак толкова осезаема. При всички положения бих избрал режима Sport, защото едва в него воланът става достатъчно директен и сравнително информативен. Като повечето автомобили с електрическо усилване на волана и тук на водача са спестени ударите от пътните неравности, но за сметка на усещането през какво преминават гумите. За много хора това всъщност е плюс в комфортно отношение.

Въпреки офроуд акцентите в екстериора Insignia Country Tourer едва ли е колата, с която да напуснете асфалта задълго. Ниската предна престилка определено няма да ви позволи шофиране по големи неравности, но пък за разходка в снега всичко необходимо е налице. Дори и да ви се наложи да минете през по-дълбок или заледен сняг, можете да сте спокойни, защото колата е оборудвана с допълнителна защитна кора под двигателя.

 

Техника на ниво - на страница втора

Техника на ниво

Под предния капак на големия Opel работи 2.0-литров битурбо дизел със 195 к.с. и 400 Hm. Той се усеща доста пъргав и жизнен в града и върши работата си отлично в диапазона от обороти, където въртящият момент е в горната си граница. Недостатък са малко шумната му работа при ниски обороти и нежеланието да развърта над 3500 - 4000 об., което всъщност почти няма да ви се налага при нормална експлоатация. Шестстепенната автоматична скоростна кутия също работи плавно и почти незабележимо. Макар да няма скоростта на трансмисиите с два съединителя и на моменти да се усеща малко мудна в сравнение с тях, тя определено не дразни с неприятни тласъци и се вписва в като цяло комфортните настройки на автомобила.

 

 

Заради високото тегло не би трябвало да очаквате спортни постижения от Insignia Country Tourer. Спринтът не е любима дисциплина на модела и за това значение има и постоянното задвижване на четирите колела, което добавя тегло и загуба на мощност в различните възли между двигателя и колелата. С 2-литровия битурбо двигател автомобилът осигурява съвсем адекватна динамика при изпреварване, но не разчитайте, че свалянето на една или дори две предавки при кикдаун ще отключи още скрита мощност. Затова тази моторизация на модела може да се приеме като разумен минимум. Всяка конска сила и нютонметър отгоре ще направят Insignia Country Tourer още по-динамичен и носещ удоволствие кросовър.

 

Информация и забавление

Много приятна изненада за мен беше инфотейнмънт системата Intellilink, която по практичен начин обединява навигационните, мултимедийните и комуникационните функции. Удобството идва от двата големи дисплея на таблото, които динамично променят показанията си според режима и извеждат цялата важна информация с красиви графики. По този начин водачът винаги има точно пред погледа си нужната информация и това може да се променя много лесно и интуитивно с бутоните на волана – доста по-удобно от сложните интерфейси на някои други марки.

Изненада за мен беше липсата на камера за задно виждане, но и без нея предният и задният паркинг-асистенти вършат работата си отлично. Наличието на голям тъч екран е елиминирало нуждата от много бутони за управление, които претрупваха средната конзола на предшественика. Така управлението на климатроника е станало много по-опростено и удобно – с минимум бутони в компактен блок. Част от тях се натискат, част от тях реагират на докосване – малко странна комбинация, но нищо дразнещо.

 

 

С Intellilink се свиква бързо. Само след минута ще сте свързали мобилния си телефон, за да правите обаждания към телефонните номера, запаметени в него, както и за да слушате музика от него. Intellilink може да приема гласови команди на основните европейски езици, но за съжаление не и на български. След всички хвалебствия за инфотейнмънт системата за мен лично беше изненада сложният начин за настройка на радиостанциите, но и да си призная, нямах време да прочета упътването за работа.

 

Заключение

Opel Insignia Country Tourer е за семействата, за които привлекателността на автомобила върви ръка за ръка с модерната техника и високото ниво на удобствата. С този модел те ще получат солидно количество комфорт и безопасност за всичките си нужди – от обилно пазаруване до дълго пътешествие в планините. Татковците ще се радват както на чудесните екрани на инфотейнмънт системата, така и на очарованите погледи, следващи автомобила.

Ако обаче все още не се чувствате достатъчно улегнали и конските сили никога не ви стигат, ще трябва да се насочите към по-горен сегмент, където и цените са по джоба на малцина.

Най-четени
Всички

Дамата, която ужили Google и Apple с милиарди, подгони Amazon

57 | 17.07.2019
Още от Tech

Големи претенции, слаби резултати: Lenovo Z6 Pro се изложи в теста на DxOMark (ВИДЕО)

0 | Преди 16 ч.