Стартъп за споделяне на електронни велосипеди и скутери, съоснован от олимпийската легенда Юсейн Болт, изглежда е спрял дейността си, подчертавайки скорошни проблеми в сектора на микромобилността, съобщи TechCrunch. Bolt Mobility присъстваше в около пет града на САЩ, включително Портланд, Бърлингтън, Върмонт и Ричмънд в Калифорния, самостоятелно или заедно с други чрез придобиване, а властите в някои от тях са изправени пред изоставено оборудване и неотговорени обаждания.
„Научихме преди няколко седмици (от тях), че Bolt преустановява дейността си“, каза транспортен плановик в окръг Читендън, щата Върмонт, пред TechCrunch. „Те са изчезнали, оставяйки оборудване и имейли и обаждания без отговор. Не можем да се свържем с никого, но изглежда, че са затворили магазини и на други пазари.“
Bolt Mobility всъщност се разшири преди само 18 месеца, купувайки активите на Last Mile Holdings, които управляваха Gotcha и OjO Electric. Това отвори 48 нови пазара за компанията в предимно по-малки градове като Роли, Северна Каролина, и Мобайл, Алабама. (Bolt Mobility не трябва да се бърка с приложението Bolt за споделено пътуване и скутери в Европа.)
Въпреки това Bolt Mobility загуби разрешението си за работа в Портланд през юли поради проблеми със застраховката и неплатените такси. Говорител в Бърлингтън каза, че около 100 велосипеда са оставени неработещи и с изтощени батерии, като градът е казал на компанията да ги прибере, преди държавата да поеме собствеността. „Всички наши контакти в Bolt, включително техният главен изпълнителен директор, са замлъкнали и не са отговорили на нашите имейли“, каза представител на властите в Бърлингтън.
Немалко стартиращи фирми за скутери като Bird се сринаха, след като започнаха като „еднорози“ за милиарди долари. Проблемът на Bird по същество е, че взема прилична сума пари, около 6 долара за 20-минутен наем - доста повече от пътуване с метро или автобус. Bird загуби огромна сума пари през 2020 г., след като спечели само 79 милиона долара приходи - спад с 40 процента спрямо 2019 г. След сливане цената на акциите му впоследствие падна от 10 долара до малко над 50 цента днес.
Снимка: Bolt Mobility
Виж още: Е-колелата, а не е-колите са най-популярният електрически транспорт