Захранваният от водородни горивни клетки Hyundai Nexo беше представен едва през миналия месец на CES 2018, а вече го виждаме в употреба. Посетителите на Зимните олимпийски игри в Пьонгчанг имат страхотната възможност лично да изпитат автономните функции на кросоувъра в серия от демонстрации. Също така за придвижването на феновете на зимните спортове из олимпийското градче ще се грижат водородните автобуси на компанията.

Самите автомобили Hyundai Nexo, които обслужват посетителите на олимпиадата в момента, не са стандартните модели, които са предназначени за серийно производство. Те са 5 на брой и са оборудвани с компоненти, позволяващи автономно шофиране от ниво 4. Също така съдържат куп други технологии, сред които и 5G мобилна връзка. Автомобилите могат спокойно да се включват сами в движението, да се престрояват и да изпреварват без човешка намеса. Все пак обаче нямаме данни дали по време на тестовете и демонстрациите се е наложила намеса от шофьора поради каквито и да е обстоятелства. От Hyundai обещават, че ще имат автомобили с ниво 4 на автономност в производство до 2021-ва, както и напълно автономни коли (ниво 5) до 2030 година.

Hyundai определено превъзхожда останалите производители на водородни автомобили като Toyota и Honda. Именно Nexo постига най-големия пробег с едно зареждане – 609 км. И въпреки че изминават големи разстояния с едно зареждане, което от своя страна става много бързо, водородните автомобили не изглеждат толкова приложима алтернатива. Япония вече се е обвързала с обещание за построяването на инфраструктура от зарядни станции за въглерод, но в САЩ положението далеч не е такова. Има едва няколко зарядни станции, и то предимно в района на Лос Анджелис, а разстоянията между тях са доста големи. Това прави използването на такъв автомобил много трудно.

И все пак това не пречи на посетителите на олимпиадата в Корея да се порадват на иновациите, вложени в автономните SUV-та, и то без да отделят нито една вредна емисия.