Соларните панели далеч не са нововъведение. Hyundai Sonata Hybrid разполага с тях, но поради малката си площ пробегът на хибридния автомобил не се увеличава особено. От Scania обаче разполагат с повече пространство, а Volkswagen смята да го използват. Автомобилният производител е собственик на компанията за камиони и се възползва от случая да експериментира с понижаването на разхода на гориво при могъщите машини.

Площта на стандартно ремарке на един камион се равнява на 140 кв.м, което е около средноголяма къща. Според Ernst Express – партньор на Scania в смелото начинание – соларните панели могат да генерират около 14 000 kWh в рамките на една година. Това би било достатъчно за 5-10 процента икономия на гориво в Швеция или двойно повече в по-топлите региони като Испания.

Тестовете са планирани да започнат скоро, като те са интригуващи дори за шведското правителство. Инсталирането на соларни панели върху къща струва около 50 000 евро, което подсказва, че подобна иновация върху ремарке на камион би била още по-скъпа.

От Scania дръзват да мечтаят още повече и желаят да проверят дали ремаркетата могат да осигуряват електроенергия, дори когато не се използват. В края на краищата всяка страна на ремаркето би имала приблизително същата повърхност като типичната домашна инсталация от 6 киловата.

Снимки: shutterstock

Виж още: Имате прекалено много отворени прозорци в Chrome и компютърът работи бавно? Пробвайте това решение