Франция ще ви плати 4000 евро, за да замените стария си замърсяващ автомобил с по-чист, по-ефективен и по-подходящ за града електрически велосипед. Това бележи голямо увеличение на стимула, предназначен за подобряване на френските градове.
Велосипедите с педали също са включени в щедрия пакет от стимули, въпреки че електрическите велосипеди допринасят за един от най-големите скокове в колоезденето в Европа и по-голямата част от света.
Пълният стимул от 4000 евро се присъжда на тези с по-ниски доходи, които живеят в градски зони с ниски емисии. По-богатите, които искат да преминат на две колела, ще получат намален стимул, пропорционален на нивото на доходите им. За тези, които искат да закупят нов електрически велосипед, но не са готови да се откажат от замърсяващата си кола, се предлага субсидия до 400 евро.
Някои градове имат още по-щедри субсидии за електрически велосипеди. Воденият от социалистите и зелените градски съвет на Париж предлага до 500 евро за закупуване на електровелосипед или сгъваем велосипед с педали. Франция работи усилено, за да откаже градските шофьори от автомобили и да ги насочи към по-малки и по-екологични форми на транспорт. В големи градове като Париж намаляването на трафика от преминаване към велосипеди и скутери е може би също толкова важно за много жители, колкото и въздействието върху околната среда.
Кметицата на френската столица Ан Идалго предприе агресивен подход, за да направи града по-приятелски насочен към велосипедисти, пешеходци и в общи линии всяка форма на алтернативен транспорт. Това е ход, който е все по-често срещан по света, тъй като жителите изискват по-достъпно градско планиране.
Концепцията за пешеходни градове, които са предназначени да дават приоритет на мобилността на хората пред автомобилите, доведе до призиви за промени в голяма част от Европа и САЩ. В много случаи това означава пренасочване на алеите за автомобили и паркирането на улицата в специални ленти за обществен транспорт или велосипедни алеи, както и разширяване на тротоарите и пешеходните улици.
Много градове забраняват автомобилите в централните райони или въвеждат такси за задръствания, за да демотивират шофирането в най-натоварените градски зони.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тежко лято: Испания забрани климатиците да бъдат нагласяни под 27 градуса