Водещият шеф на дизайна на Tesla Франц фон Холцхаузен използва подкаст интервю тази седмица, за да изрази оплакванията си относно очевидната липса на иновации в дизайна на Apple. В интервю за подкаста Spike Car Radio Холцхаузен каза, че няма „нищо, което да очакваме с нетърпение“ по отношение на новия дизайн от Apple.
Когато го попитаха за продукти и дизайни на други компании, които го вдъхновяват, Холцхаузен веднага скочи към Apple. Той първо говори за Apple Watch, обяснявайки, че носи такъв заради фитнес функциите, но иначе не е „наистина намерил много приложение“ за него.
Продължавайки фокуса си върху Apple, Холцхаузен добавя, че сега разглежда дизайна на Apple като просто „леко усъвършенстване на същото нещо“. По отношение на вдъхновението това означава, че няма „нищо, което да очакваме“ от компанията, според Холцхаузен.
Пълният цитат гласи:
„Всъщност нося - и мразя да го казвам - Apple Watch само заради фитнеса. Иначе не намерих много приложение за това нещо, но така да бъде.“
„Тъжната част за продуктите на Apple сега е, че няма какво да очакваме с нетърпение. Имам чувството, че това е просто продължение. Това е просто леко усъвършенстване на същото нещо. По отношение на вдъхновението е трудно да бъдеш супер мотивиран от това, което правят.“
Това е само най-новата атака на Tesla и нейните ръководители, които публично критикуват и се подиграват с Apple. Илон Мъск, шеф на Tesla, се прицели в Apple заради екосистемата на „оградената градина“ по отношение на App Store. Той също така наскоро постави проблема с използването от Apple на кобалт за батерии в MacBook и iPhone. Tesla също отказва да приеме CarPlay или дори да интегрира Apple Music, като вместо това избира Spotify.
И не забравяйте, че самата Apple също се стреми да навлезе на пазара на автомобили след 2025 г.
Така има доста ирония в думите на Холцхаузен, който критикува дизайна на Apple. Холцхаузен със сигурност има успешна кариера в Tesla, където ръководи работата по дизайна на Model S, Model X, Model 3 и Model Y. Той също така е отговорен за дизайна на още несъществуващите Cybertruck, Semi и второ поколение Roadster на Tesla.
Въпреки че има много неща, които да обичате (и мразите) в дизайнерския език на Tesla, компанията редовно е критикувана за липсата на контрол на качеството. Tesla е също така печално известна със своите амбициозни дизайнерски идеи, които в крайна сметка се редуцират или отпадат напълно, често поради опасения за безопасността - като например първоначалното настояване на компанията Cybertruck да не разполага със странични огледала. И дори не говорим за дизайна на самия Cybertruck.
Мъск и Холцхаузен също обещаха през 2019 г., че Tesla ще пусне кола без волан до 2021 г. Предполагаме, че идеята е достигнала половината път към тази цел, тъй като новият дизайн на Model S включва ново поколение волан, но ако сте виждали скорошни видеоклипове на технологията на Tesla „Full Self-Driving“ в действие, ясно е, че компанията е далеч на години от това да достави кола без волан.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Сайтовете с еротично съдържание вече ще изискват доказателство за пълнолетие