Норвежката медия Motor.no в сътрудничество с Норвежката автомобилна федерация проведе годишния си зимен тест с няколко електрически автомобила, включително някои екзотични китайски автомобили, които могат да бъдат закупени в страната. Обикновено те правят по един зимен и един летен тест всяка година, като целта им е да оценят реалните характеристики на някои популярни автомобили. В крайна сметка всички знаем, че диапазоните по WLTP са оптимистични, но въпросът е колко се различават от реалния пробег.

Тази година модификацията LR на Model S счупи рекорда на Model 3 LR Dual Motor от 2021 г., като измина 530 км. За сравнение Model 3 стигна до 521 км. Това се случва въпреки факта, че Model S е бил в малко по-неблагоприятно положение в сравнение с повечето автомобили в теста, тъй като автомобилът не е бил в състояние да се зареди над 98%.

Както може да се очаква, норвежката страна е доста сурова, така че тестването на всички тези автомобили в тази среда е логично. Motor.no съобщава, че средните температури при тестовете са били между -5°C и -10°C. В много малка част от маршрута температурите са паднали до -19 °C. Ето маршрута, който екипажът използва всяка година за зимните си тестове.

Средно автомобилите губят между 20 и 30% от пробега си по WLTP при тези условия, с някои забележителни изключения. Tesla Model S е един от тях с отклонение от само 16.40%, както и Maxus Euniq6, който всъщност губи само 10.45%. MG Marvel R и MG 5 също са доста близо до своите WLTP стойности, съответно 16% и 17%.

В другия край на спектъра Mercedes EQE 300 преживява тежки времена с 33.39% спад от обявения диапазон. Въпреки това не всичко е лошо, тъй като EQE все още е в състояние да измине повече от 400 км. Пробегът на китайския Hongqi E-HS9 също е намалял с повече от 34%.

За пореден път най-ниско поставеният автомобил е Toyota bZ4X във версията си със задвижване на двете колела, тъй като е загубил 35.79% от своя пробег. Забележително е, че компанията не искаше да предостави версията с 4WD, тъй като този автомобил се представи по-слабо в почти всички тестове за пробег и разход досега, така че компанията ще приложи някои така необходими актуализации, преди да го предостави за друг тест. Същото се отнася и за Subaru Solterra, който е идентичен до емблемите.

Снимка: Unsplash

Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика