Седем години по-късно отново имаме нов Focus. Семейството на един от най-популярните модели в хечбек сегмента е обновено. Много неща са променени по него, но от Ford твърдят, че има и нещо запазено – новият Focus ще е също толкова приятен за шофиране, колкото предишните модели.

Най-важната промяна е, че новият Focus е по-нисък, по-широк, а и по-дълъг. Така не само изглежда по-агресивно, а и предлага повече място за пасажерите. За това допринася и удълженото междуосие. Може да става въпрос само за няколко сантиметра, но на задната седалка определено ще се усеща повечето място за краката. Освен това тазгодишният Focus е с над 80 кг по-лек от предишния, което също ще е от огромно значение за приятното изживяване зад волана. Окачването също е подобрено за още повече комфорт.

Освен стандартния хечбек и комби, вече ще имаме Vignale версия. Това е луксозна версия на модела - разновидност, която познаваме от Mondeo и Fiesta. Интериорът е пълен с кожа и дърво, а отвън се отличава с блестящи хромирани елементи. Споменавайки Fiesta, трябва да отбележим, че доста части от екстериора и интериора на новия Focus доближават дизайна на актуалния модел на малката му сестра. Е, не обвиняваме Ford за това.

Другото ново ще е Focus Active. Той е по-висок от стандартния модел и има добавени елементи от заздравена пластмаса. Е, едва ли ще можете да прекосите гора или пресечен терен с него, но със сигурност трудно ще подпрете праговете някъде из града. За почитателите на спортния вид има и ST-Line – моделът, който се отличава със спортни черти в броните, праговете и ауспусите.

Комби версията ще получи всички останали подобрения, а и още повече място за багаж. Ако трябва да споменаваме цифри, обемът на багажното отделение е 1650 литра, което е със 150 литра повече от преди.

Под капака ще намерим дългогодишния победител в напредварата за двигател на годината – EcoBoost. Отново ще можем да избираме между 1.0-литров и 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател. Мощността ще варира между 85 и 180 к.с. Бензиновите 3-цилиндрови двигатели ще могат да работят на 2 цилиндъра, когато е нужно, за да пестят още повече гориво. Ford все още ще разчита и на дизелови двигатели. Ще можете да вземете новия Focus с 1.5 или 2.0-литров EcoBlue дизелов двигател.

Освен 5 и 6-степенните ръчни скоростни кутии, опция ще бъде и 8-степенна автоматична трансмисия. За нея ще има и нов кръгъл бутон за смяна на режимите, вместо досегашния традиционен скоростен лост. Вече ще можем да добавим и станция за безжично зареждане на смартфони, нещо, което не присъства в досегашния Focus.

Ford Focus вече ще е оборудван с Ford Co-Pilot 360. Това е пакет от функции за сигурност, включващи автоматично спиране със засичане на пешеходци, асистент за пътните ленти, адаптивен круиз контрол и др. Инфотейнмънт системата също е обновена. Е, обновена за Focus, защото вече я видяхме във Fiesta. Решението за това сензорният дисплей да стърчи от таблото не е любимата ми част, но нямаше как Focus да избяга от тази нова визия на компанията.

Почитателите на високите скорости ще трябва да почакат още малко. Очакваме нова ST версия да се появи до края на годината с около 300 к.с. Очакваме и нов Focus RS, но това най-вероятно няма да се случи поне още една година.

Все още не знаем колко ще струва новият Focus в България, но в Англия, където първо е представен, цените ще започват от 21 000 паунда (47 000 лева), а луксозната Vignale версия ще струва 32 000 паунда (71 000 лева). Няма да е неоснователно, ако кажете, че това е малко висока цена за Ford Focus.

Докато всички говорят за кросоувъри и се борят за вниманието на клиентите в този сегмент, хечбек моделите остават най-продавани. Изглежда, че Ford знае това и дава на своите потребители това, от което имат нужда. Много нови функции, повече удобство и сигурност, и интригуваща нова визия. А вие какво мислите за Focus 2018?

Тагове: