Започнаха публичните тестови пътувания с един от най-скъпите електрически мотоциклети в света - Arc Vector. Единственият проблем е, че ние с вас вероятно не разполагаме с достатъчно дълбоки джобове, за да попаднем скоро в списъка за тестови карания.

Arc Vector се конструира по поръчка за всеки ездач и цената му започва от около 128 000 долара за базовата, начална версия.

Компанията наскоро обяви началото на програма за тестово каране в САЩ и Великобритания, въпреки че тя не е отворена за всеки. Съобщава се, че бъдещите ездачи трябва да демонстрират способността си да го закупят и да предоставят "доказателство за своя опит в карането", преди да се обърне страничната стойка.

Като се има предвид представянето на Arc Vector, това вероятно е добре. Мотоциклетът е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди. Забравете, че LiveWire S2 Del Mar за 15 500 долара може да го направи за 3.1 секунди - това е бързо, както и да го смятате.

Мотоциклетът има много повече от това да се движи бързо от старта. Освен това той се зарежда бързо само за 40 минути и демонстрира очарователен дизайн.

Конструкцията монокок от въглеродни влакна придава на велосипеда футуристичен профил на кафенце и позволява на корпуса на батерията да се превърне в структурен елемент, като се премахва традиционната рамка.

Предното окачване с люлеещо се рамо вместо традиционните телескопични вилки и полученото в резултат на това управление с център в главината също допринасят за уникалния дизайн на велосипеда. Това е конфигурация, която рядко виждаме извън концептуалните мотоциклети.

Електрически двигател с мощност 95 kW (127 к.с.) задвижва Arc Vector, като му помага да достигне електронно ограничена максимална скорост от 200 км/ч.

Пакетът батерии с капацитет 16.8 kWh може да осигури пробег до 322 км за градско каране или 200 км по магистрала. От Arc твърдят, че официалният пробег в градски условия по цикъла NEDC, който е твърде оптимистичният пробег, съобщаван от много компании, всъщност е по-висок - 582 км.

Моторът също така е проектиран да работи с "интерфейс човек-машина", който включва технологично вградено яке, осигуряващо предупреждения с тактилна обратна връзка, както и специален шлем с дисплей за глава (HUD), позволяващ на водача да не откъсва очи от пътя, като същевременно вижда съответната информация.

Първоначално Arc Vector дебютира през 2018 г., преди финансовите пречки да доведат компанията до залез, но вторият шанс (и допълнителното финансиране) запазиха Arc на повърхността и компанията обяви по-рано тази година, че се подготвя за доставки. Неотдавна подкрепата на знаменитост в лицето на Райън Рейнолдс привлече безпрецедентен интерес към Arc, като компанията побърза да отговори на вълната от запитвания.

Снимка: Arc

Виж още: Кой промени социалните мрежи?