Ако концептуалният миниван на Plymouth ви напомня за нещо, тогава вероятно се сещате за детско научнофантастично телевизионно шоу, излъчено по CBS през 1976 г., наречено Ark II. Превозното средство, което един от главните герои на сериала нарича „превозното средство Ark II“, много напомня на Plymouth Voyager III.

Докато Lamborghini Genesis може би е бил най-готиният миниван, правен някога, Voyager III далеч не е толкова приятен. Въпреки че със сигурност изглеждаше странно, фактът, че Voyager III всъщност са две коли в една, може да го направи още по-футуристичен от Ark II.

Plymouth започва тази щура идея с компактен триместен автомобил, който може да се използва като ежедневен транспорт. Под капака има 1.6-литров 4-цилиндров двигател, работещ с пропан. Но когато дойде време да се събере средното американско семейство и да тръгне на път за грандиозно приключение, може буквално да поставите малкия автомобил в модулна задна част и да я включите в много по-голямо отделение за сядане, обикновено свързано с ван. Това наистина позволява на собствениците да се насладят на предимствата на две много различни превозни средства едновременно.

Според Боб Луц, президент на Chrysler по онова време, цялата идея зад Voyager III е да позволи на хората да оставят две трети от автомобила си вкъщи, когато трябва да отидат в градски условия, което от своя страна ще спести гориво и ще освободи места за паркиране.

Том Гейл, който продължава кариерата си, като проектира Dodge Viper и Plymouth Prowler, е авторът на плановете за Voyager III. Задната част има места за допълнителни петима пътници и се предлага с някои доста уникални характеристики, включително собствен 2.2-литров четирицилиндров двигател. Интересното е, че задният двигател не трябва дори да се използва, но предвид добавеното тегло 1.6-литровият вероятно не осигурява достатъчно конски сили в повечето ситуации и все пак е хубаво да има допълнителна функция за мощност.

И двата двигателя са електронно свързани и имат същите комбинирани конски сили като малък V8. Свързването на двата двигателя позволи на Voyager III да има задвижване на всички колела. Когато двете единици са закачени заедно, задните колела на микроавтомобила се прибрат нагоре в рамката и аеродинамичните странични прагове се плъзгат през горната част, за да предотвратят съпротивлението.

Предната част на микроавтомобила е дълга 2.6 метра, докато задната половина е с размери 2.3 метра, с обща дължина от 5 метра. За сравнение Jeep Grand Wagoneer достига почти 5.4 метра.

Въпреки че Plymouth показа колата по време на дузина автомобилни изложения през 1990 г., дори компанията призна, че са нужни поне още 10 години „от практическото внедряване“ на концепцията, а според слуховете самият Луц също казва, че шансовете тя да бъде направена не са големи, защото е много скъпа.

Снимка: SlashGear

Виж още: Първият хибриден седан на Maybach дава два пъти повече пробег от последната Toyota Prius