Czinger 21C не е вашата типична хиперкола. За първи път видяна в производствена форма на автомобилното изложение в Женева през 2020 г., 21C е смесица от внушителни цифри и статистики, за които хората жадуват от екстремно изглеждаща четириколесна машина за шофиране. Колата има специално монтиран отзад 2.9-литров плосък колянов вал V8 с двойно турбо и хидравлична седемстепенна последователна скоростна кутия, разработена от Czinger. Способена да изпомпва 950 конски сили при невероятните 10 500 оборота в минута при здравословна диета на различен октанов бензин или гориво E85, може да си помислите, че тези числа са достатъчни, за да заслужи колата вниманието ви. Все пак Czinger 21C има още един коз в ръкава си – това, че е акумулаторно-електрически хибрид.
Той има два 120 kW електрически мотора във всяко предно колело и произведен от F1 кинетичен мотор-генератор отзад, всички черпят енергия от 800-волтова електрическа система и 2.8 kWh литиево-титанитова батерия. С комбинирана мощност от 1350 конски сили при тегло не повече от 1315 кг, Czinger 21C е едно бързо превозно средство.
Czinger твърди, че 21C ускорява от нула до 100 за 1.9 секунди, задминавайки лудата скорост на Tesla Model S Plaid, докато базираният в Лос Анджелис автомобилен производител цитира максимална скорост от над 330 км/ч. В допълнение 21C ускорява от нула до 220 за 8.5 секунди и от нула до 290 mph за 21.3 секунди.
Czinger 21C е толкова бърз, че счупи рекорда за обиколка на Laguna Seca Raceway през август 2021 г. С американския състезател Джоел Милър зад волана Czinger 21C обиколи Laguna Seca за потвърдено от GPS време от една минута, 25.44 секунди ( 1:24.44), побеждавайки предишния рекорд от една минута, 27.62 секунди (1:27.62) на професионалния състезател Ранди Побст в McLaren Senna.
21C не е първият опит на Czinger да революционизира метода на старата школа за масово производство на автомобили, използвайки традиционни поточни линии – пионер на което е великият Хенри Форд. През 2015 г. съоснователят на Czinger Кевин Цингер, тогава ръководител на Divergent Microfactories, дебютира с Blade: първия в света 3D отпечатан суперавтомобил. Под неговия стил, вдъхновен от реактивен изтребител, има рамка, изработена от отпечатани възли (метални свързващи точки), свързани с тръби от въглеродни влакна. Но Czinger 21C е различен. Неговият дизайн на каросерията, шасито и компонентите са резултат от собствената дивергентна адаптивна производствена система на Czinger или DAPS. Системата може да използва различни степени и видове метали или сплави, за да създаде компонент за печат, проектиран изключително от софтуер за изкуствен интелект. С DAPS дизайнерът може да въведе специфични параметри и системата ще създаде или адаптира част, за да отговаря на желаните спецификации на дизайнера. След като отделните части бъдат създадени, DAPS може дори да разбере как 3D отпечатаните части могат да се комбинират, за да произведат готово шаси. Резултатът е комбинация от органично задвижвани форми с почти нулеви твърди ръбове, от ултра леката подрамка чак до топлинния щит на ауспуха.
Снимка: Czinger
Виж още: Tesla доминира в класацията на колите Made in USA