Броят на потребителите, които искат да закупят електрически превозни средства, е достигнал 52% според последния Mobility Consumer Index (MCI) на организацията EY. Това е първият път, когато броят е надхвърлил 50% и представлява ръст от 22 процентa пункта само за две години.

Проучването на MCI проследява моделите на мобилност на потребителите и намеренията за покупка от началото на пандемията през 2020 г. EY пише:

"Докато общите отчетени нива на пътувания остават по-ниски в сравнение с еталонния показател преди пандемията, броят на потребителите, които казват, че постоянният достъп до личен автомобил е много важен за тях, нараства и за първи път повече от половината от анкетираните - 52% - които възнамеряват да закупят автомобил, казват, че смятат да изберат или напълно електрически, plug-in хибриден, или хибриден автомобил".

В проучване сред 13 000 души в 18 държави купувачите на автомобили в Италия (73%), Китай (69%) и Южна Корея (63%) са най-отдадени на покупката на EV. Потребителите в Австралия (38%) и САЩ (29%) са най-малко ангажирани с идеята.

Екологичните опасения се посочват като основна причина респондентите да купуват електромобил (38%), а нарастващите ограничения за превозни средства на газ се появяват за първи път като ключов проблем (34%). Руската инвазия в Украйна и прекъсването на веригата за доставки оказват влияние върху последната загриженост.

Проучването също така показва, че 88% от потребителите са готови да платят повече за EV, а 35% са готови да платят премия от 20% или повече в съответствие с констатациите от проучването на MCI 2021.

Проучването на MCI също така показва, че собствениците на е-коли са по-малко притеснени от безпокойството на обхвата или наличността на зарядните устройства за EV. Най-големият мотиватор за купувачите на електромобили, които излизат на пазара за втори път, е, че „е-колите вече имат по-дълъг обхват“, и само 27% от собствениците на EV са загрижени за инфраструктурата за зареждане в сравнение с 36% от тези, които в момента нямат EV.

Снимка: Unsplash

Виж още: Мобилните игри изкарват повече от РС и конзолните, взети заедно