Uber и Lyft от години търпят критики относно замърсяването и задръстванията в трафика, но е трудно да се намери точна преценка за това, колко споделеното возене допринася за ежедневните вредни емисии. Ново проучване твърди, че има по-точен отговор на този въпрос.
Според Съюза на загрижените учени днес пътуванията с моторни превозни средства водят до около 69 процента повече замърсяване на климата средно от пътуванията, които те уж спестяват. В градовете пътуванията с моторни превозни средства обикновено изместват пътуванията с ниски въглеродни емисии, като обществен транспорт, колоездене или ходене пеша. Uber и Lyft биха могли да намалят тези емисии с по-съгласувани усилия да електрифицират своя автопарк от превозни средства или чрез стимулиране на клиентите да вземат споделени возила.
„Въпреки това тези стратегии сами няма да се справят нито с увеличаването на изминатите километри, нито с нарастващите проблеми на задръстванията“, се казва в доклада.
И Uber, и Lyft са проявили готовност да намалят въглеродния си отпечатък. Засега техните методи включват въвеждане на услуги за споделяне на велосипеди и скутери, интегриране на маршрути на обществения транспорт и издаване на билети в съответните им приложения и стимулиращи програми, за да накарат водачите да преминат към електрически автомобили.
Lyft реализира многомилионна инвестиция, за да се превърне в напълно неутрална въглеродна транспортна услуга чрез закупуване на въглеродни компенсации, докато Uber проучва, предоставяйки парични стимули за някои шофьори, базирани в Северна Америка, които използват електрически превозни средства.
Но въпреки тези усилия по-голямата част от пътуванията, които се провеждат както на платформите на Uber, така и на Lyft, са в превозни средства с гориво. Компаниите се опитаха да популяризират обединени превози за няколко души, но клиентите показаха нежелание да споделят своите пътувания.
Виж още: Над половин милион души желаят пламенно Tesla Cybertruck