Светът на технологиите не спира да изненадва, особено когато производителите на телефони решат да се насочат към автомобилите. Точно това прави Xiaomi през последните две години. Според последните съобщения компанията е почти готова да представи първия си електромобил и дори получаваме подробности за капацитета на батерията и цената.

С кодово име Modena (не позволявайте на италианската атмосфера да ви заблуди), този електрически седан е заявката на Xiaomi за света на електромобилите. Амбициозното начинание идва две години след като технологичният гигант обяви стремежите си към електромобили, а съобщенията в местните медии предполагат, че китайският производител може да представи този автомобил заедно със следващия си флагмански смартфон - дългоочаквания Xiaomi 14.

Човек би си помислил, че преходът от производство на телефони към производство на автомобили ще отнеме значително време. Съобщения от Пекин обаче сочат, че марката вече е във фазата на пробното производство във фабрика в индустриалния парк Дасин и вече произвежда по 50 прототипа на седмица. Освен това те са започнали да увеличават усилията си за набиране на персонал, като някои кандидати дори идват от уважавани автомобилни гиганти като Mercedes и Tesla.

Неотдавнашни изтичания на информация в медиите предлагат поглед към амбициите на Xiaomi в областта на електромобилите. Изглежда, че Modena, или MS11, не е само за естетика (въпреки че с големи LED фарове, изравнени дръжки на вратите и панорамен стъклен покрив той със сигурност ще бъде привлекателен). Предвижда се автомобилът да разполага с трикомпонентна батерия (NMC) с капацитет 101 kWh, осигуряваща версия с дълъг пробег, която може да измине невероятните 800 км с едно зареждане. Тази батерия тежи около 642 кг. За по-технично настроените, енергийната ѝ плътност е 157 Wh/kg и поддържа зареждане с 800 V постоянен ток.

Но дали дебютът за електромобил на Xiaomi идва със златна цена? С начална цена от 200 000 юана (25 500 евро) той е готов да се конкурира с известни играчи като Tesla Model 3 и BYD Seal на китайския пазар на електромобили.

А за тези, които се чудят - да, в Китай има няколко електрически седана, които се предлагат в този ценови диапазон. Но навлизането на Xiaomi в тази област със сигурност ще раздвижи обстановката, като се има предвид опитът на марката в разработването на софтуер и хардуер.

На непосветените навлизането на Xiaomi в автомобилната индустрия може да се стори малко нестандартно. Но за технологичен конгломерат от нейния ранг е естествено да навлезе в бързоразвиващия се пазар на електрически превозни средства. В края на краищата диверсификацията е в основата на играта.

Като се има предвид, че дизайнът на Xiaomi винаги е бил иновативен, има голямо очакване около естетиката и характеристиките на Modena. Ако телефоните на компанията са нещо, което може да се вземе като пример, потенциалните клиенти могат да очакват перфектна комбинация от стил и функционалност. Въпреки че точната дата на пускане на пазара все още остава забулена в мистерия, има спекулации, че Xiaomi може да представи новия си автомобил още през октомври.

Снимка: Unsplash

Виж още: Официално: серията Xiaomi 13T с фотоекстри от Leica стартира този месец