Tesla колите вече са по-скъпи за зареждане, отколкото e зареждането на еквивалентен бензинов автомобил - поне ако използвате мрежата на Tesla Supercharger, пише австралийският сайт WhichCar.
Неотдавнашното увеличение на цените за използване на бързо зареждащите се Tesla Supercharger станции и погрешни данни за гориво на уебсайта на Tesla означават, че твърденията, че зареждането със Supercharger е „по-евтино от цената на бензина“, са неверни.
Според Tesla цената за зареждане на Tesla Model 3 е 7 австралийски долара на 100 км в сравнение с 12 австралийски долара за конкурентна бензинова кола.
Тези оценки включват поне три неверни цифри: колко електроенергия използва Tesla Model 3, цената на електричеството в Tesla Supercharger и цената на бензина.
Неотдавнашното увеличение на цената на Supercharger до 52 цента за киловатчас е значително повече от онези 42 цента/kWh на уебсайта на Tesla.
Това означава, че презареждането дори на най-ефективния Tesla Model 3 Standard Range Plus - който консумира 18.8 kWh / 100 км според данните, предоставени на австралийското правителство, би струвало 9.78 австралийски долара на 100 км с помощта на Supercharger.
Съперникът BMW 330i струва 8.00 австралийски долара на 100 км, приемайки средна цена на скъпия безоловен бензин от 1.38 австралийски долара.
Консумирайки заявените средни стойности от 5.8 литра на 100 км - доста под цифрата от 7.0 л / 100 км, използвана от уебсайта на Tesla - BMW е с 18 процента по-евтино за зареждане с гориво, отколкото Tesla за зареждане с ток.
Изберете хибридно задвижвания Lexus IS300h и разходите за гориво на 100 км падат до 6.76 долара - около 31 процента по-малко от цената на Tesla, заредена със Supercharger.
Въпреки че електромобилите винаги са стрували повече от конкурентните им автомобили с двигатели с вътрешно горене, обещанието за по-ниски експлоатационни разходи е ключова част от маркетинга им - досега.
Снимка: Tesla
Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега