Сякаш беше вчера, когато се появи първият масов хибрид на пазара – Toyota Prius. Всъщност оттогава минаха 20 години! За това време технологията се разви изключително много и към момента автомобилите с хибридно задвижване се доказват като най-интелигентния компромис между цена, вредни емисии и полезно действие в реалния свят.

 

 

Какви видове „хибриди“ има и какво трябва да знаем за тях?

 

 

Започваме с mild хибридните автомобили. Те разполагат с електрически мотор, който замества алтернатора и стартера и който се зарежда от енергия, натрупвана по време на спиране. При mild хибрида електрическият агрегат може само да подпомага бензиновия в определени режими, но не и да движи самостоятелно автомобила. За разлика от него пълноценните хибриди и плъгин хибридите могат да се движат изцяло на ток, могат да събират енергия от спирачките, могат и да ползват и двата двигателя при движение. Плъгин хибридите се различават по това, че имат по-големи батерии, които могат да се зареждат и чрез включване в електрическата мрежа.

 

 

Защо двигателят в хибридните автомобили изисква специално масло?

 

 

Защото има тотално различен лайфстайл. В рамките на едно и също пътуване двигателят в хибрида ще се стартира няколко пъти, може би съвсем за кратко. Или пък, както е студен, от него внезапно ще се изиска максимална мощност. Възможни са всякакви сценарии, но едно е сигурно – двигателят в един хибрид има различен начин на живот от този на двигател в конвенционален автомобил. Затова и маслото, което се грижи за двигателя, трябва да отговаря на определени изисквания. Честата работа, без да е достигната работна температура, кратките интервали на активност налагат масло с нисък вискозитет. Благодарение на него маслото се разпространява по-бързо, дори и при студен старт. Улеснява работата на маслената помпа, подобрява „отзивчивостта“ на двигателя да влезе в обороти и подобрява разхода.

 

 

 

Стига теория, време e за един пример

 

 

Да декодираме характеристиките на специализирано масло за hybrid-и:

МОTUL НYВRІD 0W20

Това масло е 100% синтетично, което означава, че може да работи при по-висока температура в сравнение с минералните масла, позволява по-дълъг интервал между смените и улеснява старта при ниски температури. Цифрата 0 пред W обозначава вискозитета на маслото. Колкото по-ниска е стойността, толкова по-лесно „тече“ то. Индексът след W показва вискозитета при високи температури, като там стойностите започват от 20. Така разбираме, че това масло има максимално ниско съпротивление – както при ниски, така и при високи температури.

КОЕ Е ЗЛАТНОТО ПРАВИЛО ПРИ ИЗБОР НА МАСЛО ЗА ХИБРИД?

Винаги трябва да се следват инструкциите на производителя за основните характеристики. Моtul НYВRІD 0W20 се препоръчва от производители със сериозен опит в хибридизациите, като Toyota, Honda и Nissan. Това е сигурен знак, че в неговата разработка е взет предвид различният начин на живот на двигателя, който е част от цялостната хибридна система.

МОTUL НYВRІD 0W20 може да бъде закупено от магазините или сайта на MAXCAR.BG