Главният изпълнителен директор на Facebook, Марк Зукърбърг и други лидери на компанията излязоха на сцената на тазгодишната F8 Facebook конференция и говориха за бъдещето на платформата, като в центъра бе новият дизайн на Facebook, насочен към iOS и десктоп компютрите, който ще предлага нов потребителски интерфейс и лого. Внимание бе отделено и на новите функции и промени за Messenger, Instagram и WhatsApp. Ето какво може да очакваме:

 

Messenger

Конференцията стартира със Зукърбърг, който потвърди новите цели на компанията за безопасност, неприкосновеност на личния живот, криптиране и оперативна съвместимост. Той отново заяви – „бъдещето е частно“. Аудиторията на F8 конференцията научи, че Messenger ще заеме водеща роля сред продуктите на Facebook, за да осъществи промените в посока на тези нови принципи, като целта е и да бъде най-бързата услуга за съобщения. Зукърбърг потвърди и изтеклата в мрежата новина, че Messenger ще си „проправя път“, както в MAC, така и в Windows базираните системи. Бе показано и приложението в „тъмен режим“ (Dark mode) за macOS. За съжаление не бе обявена точна дата за излизането на Messenger за десктоп PC, макар че се разбра, че става въпрос за тази есен.


На презентацията бе отбелязано, че повече от 2 милиарда души ще имат възможността да изпращат своите лични съобщения с криптиране „от край до край“, когато актуализацията стане факт за Facebook, Messenger и WhatsApp. Що се отнася до оперативната съвместимост Зукърбърг показа новия раздел „Приятели“, който ще се появи в Messenger. Там потребителите ще могат да виждат съдържание от хора, които следват в Facebook, Instagram и WhatsApp, но няма да се вижда съдържание от бизнеса и публичните лица.

Друга актуализация, относно личната комуникация, която ще се появи в Messenger е функцията „Гледай заедно“. Макар, че такава функция има вече в различни други приложения, интересно е да видим как ще бъде реализирана тук и доколко ще успее да ни накара да се свързваме отдалечено с приятелите си за да гледаме заедно различни видеоклипове.

Новият FB5 дизайн

Според Марк Зукърбърг, промените около подготвяния редизайн, наречен FB5 са най-големите за последните 15 години – Facebook никога не е претърпявал толкова големи промени. Така например, синята лента с менюто за управление, която е част от сайта още от самото начало, ще бъде заменена от по-чист и по-интуитивен интерфейс. Ще бъде променен и нюансът на синия цвят, който ще бъде по-светъл.

Компанията е решила да постави и по-голям акцент върху групите, за които е предвиден нов раздел, който е част от новата горна лента. Разбира се, ще се обнови и логото – то ще бъде кръгло и динамично в зависимост от контекста.

Instagram

Относно Instagram, промените също не са малко. Така например, потребителите ще могат да създават нова публикация без да се налага да започват със снимка или видеоклип. Функцията се нарича „Създаване на режим“ и ще позволи да започваме публикацията само с текст, анкета, въпрос и др.

Погледнато от страна на бизнеса, Instagram ще разшири начина, по който платформата работи при пазаруването. Създателите вече ще могат да „въртят“ бизнес с последователите си, като директно се свързват с продукти в публикациите. Друга нова възможност ще бъде включването на стикери за дарения в постове, събирайки пари за кауза, която е важна за вас.
С две думи - голямата промяна на Facebook започва, но дали ще ни донесе удоволствие или разочарование тепърва предстои да видим

Тагове: