Когато отворите началната страница на Facebook, малко над полетата за регистрация, ще видите голям надпис - "Безплатно е и винаги ще бъде такова". Това е обещание, заложено от първия ден на услугата и обещание, от което Марк Зукърбърг няма да се откаже. То е важно както за потребителите, така и за Facebook. По време на изслушването на Зукърбърг пред Американския сенат във връзка със скандала с потребителските данни с Cambridge Analytica, беше зададен въпросът как компанията поддържа устойчив бизнес модел, ако потребителите не плащат. "Сенаторе, сервираме реклами", отговори Зукърбърг, позволявайки си дори лека усмивка. Да, Facebook сервира реклами - точно както го прави и Google, предоставяйки ни толкова безплатни услуги, но черпейки от нашите данни, нашето поведение. В тази симбиоза, в която всеки получава нещо, продуктът в крайна сметка не е услугата, която използваме, а сме самите ние - потребителите. Какво обаче означава това и какви са последиците от огромния скандал с Cambridge Analytica? Има ли истинска регулация на ползването на лични данни и докъде се разпростира достъпът на Facebook, която Американският сенат нарече „монополист“? Как точно ще се промени ползването на социални мрежи, разбираме ли наистина как работят? Всичко това и много повече – в коричната тема на новия брой на списание HiComm, разработена от Юлиян Арнаудов, Цветомира Панчева и Иван Първанов.

Вече можете да поръчате сп. HiComm от Ozone.bg с безплатна доставка.

В раздел Social ще четете как българските мобилни оператори постигнаха още по-високи скорости на безжична връзка, а също и детайли за един от наболелите проблеми на съвремието ни, за който сякаш не се говори достатъчно: огромното количество пластмаса в океаните (и как може да се премахне тя).

Ще видите и защо интересът на българите към интернет на нещата расте постоянно в контекста на продуктите на D-Link. В раздел Select технологиите владеят света – най-актуалните продукти завземат страниците със свеж и актуален анализ от нашите автори. Най-добрите хай-тек телевизори, представени от Стоян Тошев, си правят компания с най-добрите OLED такива, и, разбира се, геймърите ще се зарадват на селекцията слушалки, подбрани от Вирджиния Кирова, които наистина ще ги вкарат в играта. Там са Samsung Galaxy A6 и Galaxy A6+, представени от Илия Темелков; и серията Lenovo ThinkPad X1, очакваното качество в неочаквана нова форма. Акцент в раздела е и един специален тест драйв, на Seat Arona, който ще ни поведе по различния път с Виктор Джамбов зад волана.

Най-футуристичният раздел в списанието, Futuristic, и този път не разочарова – Цветомира Панчева ще разкаже за иновативният квартал на бъдещето, роден от амбицията на Google и Sidewalk Labs, а Иван Първанов ще даде детайлите относно ракетите, създадени изцяло с 3D принтер, които са една от надеждите за по-евтини пътувания в Космоса. Стефан Банков пък ще разкаже в подробности как работят автономните коли днес. Така стигаме до раздел Play, където ни чака не друг, а Deadpool (!) с превю на дългоочаквания втори филм от франчайза. А ако още се чудите коя е играта на годината, ревюто на God of War ще ви накара да оставите колебанията си. Ще четете подробно и за втори сезон на Westworld, където войната между хора и роботи започва...



И още една приятна изненада: майският ни брой идва при вас с нов, освежен дизайн. Дойде време за промени и искрено се надяваме, че ще ви харесат. Вече може да откриете новия брой в търговската мрежа и онлайн в store.bg и в ozone.bg с безплатна доставка. Приятно четене!