Google може да работи по игрова конзола според текущите слухове за срещи при затворени врата между Google и хора в индустрията.

"Не сме чували много подробности за плановете за навлизане на пазара на видеоигри на Google, но това, което знаем, е, че това е тристранен подход: 1) някаква платформа за стрийминг, 2) някакъв хардуер и 3) разработчици на игри под чадъра на Google, независимо дали чрез агресивно набиране или дори големи придобивания на външни студиа", съобщи миналата седмица Kotaku. Това е слух, потвърден от петима души, които са били информирани за плановете на Google или са чули за тях чрез някого.

Макар че данните са изключително малко, това, което можем да предположим, е, че платформата за стрийминг ще се справи с тежките изчислителни процеси като например графика, което означава, че игрите могат да бъдат разтоварени на сървърите на Google и да бъдат стриймвани, спестявайки на потребителите необходимостта от мощен хардуер. Това има смисъл предвид твърденията, че хардуерът на Google ще бъде свързан по някакъв начин с платформата за стрийминг.

Google може да се надява да пусне конзола, която не трябва да се конкурира с цените на офертите на Microsoft, Sony и Nintendo, но за да продаде такава конзола евтино, тя също трябва да бъде евтина за производство. Най-лесният начин за намаляване на разходите би бил жертването на скъп физически хардуер (графични ускорители от висок клас и процесори) в полза на разчитането на гореспоменатата услуга за стрийминг, което може би ще са плановете на Google.

Що се отнася до придобиването на разработчици, информациятa на този фронт е съвсем несъществуваща. Но не се учудвайте, ако Google похарчи няколко големи суми за придобивания, ако тези слухове се окажат верни. В края на краищата наскоро видяхме, че Microsoft купи голям брой студиа с големи имена, включително Ninja Theory. Google не може да влезе в битката неподготвена, затова трябва да предположим, че компанията ще се опита да постигне, ако не и да надмине подобни придобивки на студиа. В края на краищата ексклузивните IP-та са това, което отличава настоящите гиганти на игрите. Google вече се е срещнала с няколко големи компании за игри в GDC миналия март и на E3 преди няколко седмици, за да популяризира платформата, известна засега с името Yeti. В момента не е ясно с кого са били тези срещи, въпреки че заслужава да се отбележи, че компанията тази година си е сътрудничила с поне един издател: Bandai Namco, чиято мобилна игра Dragon Ball Legends PvP се хоства в Google Cloud.

Докато всички тези слухове звучат ентусиазиращо, геймърите трябва да бъдат предпазливи, когато се вълнуват от идеята за стрийминг-ориентиран игрален модел. Услуги като Onlive са доказали, че потребителският интернет може да не е готов за такава задача, а дори и по-нови, подобрените платформи, предлагащи стрийминг, като PS Now са противоречиви. Ако обаче има компания с ресурси за преодоляване на тези видове инфраструктурни препятствия, това е Google.

Това, че Google се движи в тази посока и иска да навлезе по-силно в света игрите, е голяма новина, разбира се. Google е огромна, свръхмощна корпорация с интереси и бизнес в много аспекти на нашето ежедневие. Тя трябва да продължи да се разширява по някакъв начин, а конзолата ще бъде още един начин за компанията да събере данни и да се възползва от продажбата на софтуера на своята платформа.

С други думи знаем защо всичко това има смисъл за Google, но какво означава това за нас, останалите?

Отговорът е прост: не толкова много. Досега няма доклади, които да показват какво ще донесе Google в гейминга - нещо, което би направило предлагането на неин хардуер по-привлекателно от конзолите или персоналните компютри, които имаме днес.

И сегашната конзолна реалност един смутен пейзаж, дори и консервативно погледнато. Sony търпи критика заради нежеланието си да разреши междуплатформен геймплей, конзолата на Microsoft не постига чудесни резултати, а след успешния старт, смесвайки преносимите и конзолните си бизнеси, Nintendo бързо изпусна пара. Именно проблемът, свързан с междуплатформената игра на Fortnite на конзолата на Sony, може да е поглед към бъдещето на бизнеса и неговия хардуер: бъдеще, в което конзолите да се превърнат във взаимозаменяеми кутии, чрез които влизаме в различните ни акаунти и абонаменти за игри.

Така че може би Google иска да пусне конзолата, защото мисли, че като истински технологичен колос и той може да изолира градината си достатъчно добре, за да може да си таксува 30 процента заради привилегията някой да пусне игра на тази платформа. Няма лошо. Понастоящем няма и информация за това, защо големите компании за игри биха продавали продуктите си чрез платформата на Google вместо опциите, които са налични за тях сега.

Докладът на Kotaku предполага, че Google може просто да купи няколко разработчици, за да спечели мигновени ексклузивни игри на своята платформа. Този подход изглежда остарял през 2018 г. и играчите могат в действителност да се обърнат срещу Google поради това, че ще са принудени да купят нова кутия, за да играят любимите си игри, ако ексклузивите са достатъчно големи. Това е рискова стратегия.

В доклада се споменава и стриймингът, защото всички споменават как поточното предаване на мултимедийно съдържание ще се отрази на конзолите от следващо поколение. Но Съединените щати все още имат ужасна онлайн инфраструктура, като много региони страдат от ниски скорости на връзката и умишлено спъване преноса на данни от операторите.

Мрежовата неутралност наскоро беше отменена от републиканската администрация, което направи САЩ още по-малко гостоприемни за онези повсеместни и неограничени връзки, които са от съществено значение за извършването на стрийминг като основна опция. Всеки може да желае стриймингът да стане по-популярен, но самата Google не успя в усилията си да поддържа конкурентоспособността на американската интернет инфраструктура.

Засега няма причина да се интересувате от хода на Google от гледната точка на геймърите, защото все още няма новини, които да показват, че Google знае как да направи нова конзола привлекателна за разработчици, издатели или играчи. Стриймингът няма да стартира за голям брой играчи по целия свят без необходимите стабилни връзки, така че е трудно компаниите да вземат сериозно този въпрос, докато не обявят план за някакво подобряване на скоростта и достъпността на интернет за голяма част от света.

Така Google може да провежда срещи и да води разговори, но все още не е време да се развълнуваме или да се безпокоим за усилията на гиганта по отношение на игрите.

Тагове: