Автор: Слави Славчев

В интернет вече се появиха първите снимки на една от най-мечтаните коли в света - новата S-класа на Mercedes. Тя ще дебютира официално в средата на следващия месец в Хамбург, но интересната информация е налична в аванс.


Масивната радиаторна решетка вече от години се налага като задължителен елемент в лимузините от висок клас и закономерно присъства и при новия флагман на Mercedes. Компания ѝ правят високотехнологични LED фарове отпред и отзад. Новият външен вид може да се определи като по-елегантен и универсален, малко позьорските изпъкнали форми в ретро стил са изчезнали.

 

Лукс без граници

В интериора също е използвано фоново LED осветление и вероятно трябва да свикнем да го виждаме при всички нови модели с претенции за лукс. Размерът на основния дисплей на таблото е нараснал до 12.3 инча, което осигурява още по-голям комфорт при взаимодействие с автомобила и лекота при възприемането на данните. На разположение на пътниците отзад е и информационно-развлекателна система. От Mercedes твърдят, че са написали 30 милиона реда код за тази система, а производителността ѝ е на нивото на съвременен нетбук.

За убийствения звук се грижи система с 24 говорителя и обща мощност 1500 W. Помагат и 150-те отделни шумоизолиращи елемента.

Седалките по традиция осигуряват супер екстри - наред с отоплението, вентилацията и масажните програми - 6 на брой, управляващи 14 отделни въздушни възглавници в седалката - се предлага отопление дори на подлакътника и контролния панел на вратата.

Качеството и ароматът на въздуха в купето са поверени на системата Air Balance. Тя може да парфюмира въздуха с четири различни аромата: freeside, sports, downtown и nightlife.


Безопасност и интелигентност

Системата PRE-SAFE автоматично се опитва да предотврати евентуален сблъсък, а на задните седалки е предвидена възможност за автоматична настройка на нивото на колана. Налична са и въздушни възглавници в самите колани, както и допълнителна система, която не позволява на пътниците да се промушат под колана в случай на сблъсък. Новото поколение S-класа е с подобрена устойчивост на усукване във всичките три направления.

Новата версия на Active Body Control сканира настилката пред колата и адаптира окачването спрямо пътя за осигуряване на максимален комфорт.

Системата за паркиране, която ще улеснява маневрите с голямата лимузина, ще предлага и странични камери.

 

Задвижване

Не е изненада, че новата лимузина от висок клас ще получи и най-върховите задвижвания на марката. Наред с 8 и 12-цилиндровите двигатели (с обозначения съответно 500 и 600) ще се появят и нови двигатели: 4.6-литров V8 битурбо с 429 к.с., 5.5-литров V12 битурбо с 510 к.с. и AMG версия - 5.5-литров V8 битурбо с около 550 к.с.

Очаква се Mercedes да представи и новата си автоматична скоростна кутия с главозамайващите девет предавки, която ще замени предлаганата досега 7G-Tronic.

 

Модификации

Още по-интересни са формите, в които ще се предлага новата S-класа. Наред с класическия седан с четири врати се очаква още двуврато купе, лимузина с удължена база (която най-вероятно ще носи легендарното име Pullman и ще замени закритата марка Maybach), както и - забележете - кабриолет с мек покрив, който ще видим най-рано догодина.